خسارات تندباد مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: توفان ۱۱۵ کیلومتری بر ساعت در برخی شهرهای استان خسارت‌های جزئی داشته است.
کد خبر: ۸۶۱۴۵۹
خسارات تندباد مازندران

علی‌اصغر احمدی بابیان اینکه توفان بامداد جمعه استان مازندران را درنوردید بیان داشت: این حادثه سبب افتادن چند اصله درخت و قطع برق در خیابان معلم رامسر شده بود که در حال حاضر این مشکل رفته شده است.

وی بیان داشت: همچین توفان به پوشش مسکونی و سقف برخی واحدها در تنکابن و رامسر نیز خسارت زده است و در دیگر شهرهای استان ازجمله چالوس و نوشهر خسارت‌هایی به بار نیاورده است.

وی سرعت توفان را در رامسر ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت، در تنکابن تا قائم‌شهر بین ۱۰۰ تا ۹۰ کیلومتر و در سایر شهرها کمتر از ۹۰ کیلومتر بر ساعت بیان کرد.

احمدی در گفتگو با مهر درباره جان‌باختگان حادثه مینی‌بوس در جاده هراز گفت: با پیدا شدن جسد یکی از جان‌باختگان در صبح جمعه، شمار فوت‌شدگان این حادثه به ۹ نفر رسید و علاوه بر این حادثه شش مصدوم و سه مفقود دارد که تلاش برای یافتن مفقودشدگان ادامه دارد.

تندباد به یک بالگرد تفریحی در محمودآباد آسیب زد

فرماندار محمودآباد گفت: تندباد شدید سبب از بین رفتن یک فروند بالگرد تفریحی و آموزشی در این شهرستان شد.

یوسف یحیی پور با اشاره به اینکه، توفان بامداد جمعه باعث بروز خساراتی درشهرستان محمودآباد شد، از وارد شدن آسیب به فرودگاه بیشه کلا خبر داد واظهار داشت: وزش شدید باد باعث بروز آسیبهایی به تاسیسات فرودگاه بیشه کلا شده است.

وی بیان داشت: همچنین یک فروند هواپیمای سبک آموزشی، تفریحی دراین فرودگاه بطور کامل ازبین رفت.

یوسف یحیی پور با اعلام خسارات به روستاهای این شهرستان بیان کرد: در اکثرروستاها بین دو الی سه خانه دچار آسیب شدند درتعدادی از روستاها سقف برخی خانه‌ها کنده و تاسیات برق دچار آسیب شد که با تلاش مأمورین زحمتکش اداره برق تا ظهر امروز حل می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این‌یک مغازه در داخل شهر به علت اتصالی برق دچار حریق و چند استند تبلیغاتی وسقف امامزاده اورطشت کنده شد.

تندباد با سرعت بین ۵۴ تا ۱۱۵ کیلومتری بامداد جمعه مازندران در نوردید.

نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی مازندران نیز در گفتگو با مهر با اشاره به تغییر وضعیت هوای این استان اظهار کرد: از پنجشنبه‌شب بانفوذ سامانه ناپایدار بارشی به استان به‌تدریج از سمت غرب استان شاهد وزش باد شدید، بارش باران و بارش برف در ارتفاعات بودیم.

وی ادامه داد هوای مازندران دچار تغییرات شده و بارندگی از غرب استان در رامسر و نوشهر و بارش برف در سیاه‌بیشه آغازشده و به دیگر شهرهای استان نیز رسید و همان‌طور که هشدار داده بودیم بارندگی‌ها از روز قبل آغازشده وبه همراه باد شدید، بارش باران و برف در ارتفاعات هم‌اکنون ادامه دارد.

وی از کاهش دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای تا ۱۵ درجه و در ارتفاعات با توجه به افزایش دما و وزش باد گرم در روزهای قبل تا ۲۰ درجه خبر داد.

وی با اشاره به اینکه هوای مازندران تا اواسط هفته آینده دچار تغییرات است، یادآور شد: در این مدت دریا توفانی و مواج و برای فعالیت دریانوردی و صید و صیادی نامناسب است.

داداشی با هشدار به آب‌گرفتگی معابر، متذکر شد: سطح جاده‌ها لغزنده و آب‌گرفتگی معابر براثر شدت بارندگی و وزش باد شدید وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها