مدیرکل میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر این‌که انواع میوه قاچاق به‌ویژه پرتقال مصری دارای باقیمانده سموم است، گفت: انتظار می‌رود ستاد قاچاق کالا با ورود این‌گونه میوه‌ها برخورد کند.
کد خبر: ۸۵۶۵۳۱

ابوالقاسم حسن‌پور در گفت‌وگو با ایرنا افزود: انتظار داریم دستگاه‌های نظارتی و اجرایی کشور از خرید، توزیع و فروش میوه‌های خارجی جلوگیری کنند زیرا بیشتر این پرتقال‌ها آلوده به آفت مگس مدیترانه‌ای است و میزان باقیمانده سموم آنان بیش از حد مجاز است که می‌تواند بر سلامتی مصرف‌کنندگان تاثیر نامطلوبی داشته باشد.وی اظهار کرد: ما خواستار پیگیری و برخورد با متخلفان از طریق مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و استانداری‌های استان‌های مرزی هستیم.

مدیرکل میوه‌های گرمسیری با بیان این‌که سالانه هفت میلیون تن میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری حدود 46 درصد از تولید محصولات باغبانی کشور را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: از این میزان حدود چهار میلیون و 700 هزارتن مرکبات، یک میلیون تن انار، یک میلیون تن خرما و 80 هزارتن انجیر است.

حسن‌پور درباره قیمت خرید پرتقال از تولیدکنندگان نیز گفت: امسال برآورد تولید مرکبات کشور حدود چهار میلیون و 700 هزار تن است که 5/2 میلیون تن آن به تولید پرتقال مربوط می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به وفور مرکبات در کشور، قیمت پرتقال حدود 1500 تومان از باغداران خریداری می‌شود. وی ادامه داد: بنابراین با احتساب هزینه برداشت، درجه‌بندی واکس و ذخیره‌سازی و حمل و نقل باید پرتقال ناول با قیمتی بین 2300 تا 2500 تومان وارد بازار شود که قیمت مناسبی برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها