تفریح از دیروز تا امروز

ویژگی های تفریح سالم در اسلام

در اتومبیل خود نشسته‌اید، امروز پنجشنبه است حدود ساعت 5 عصر، طبق برنامه‌ای که در ذهن دارید با دو سه نفر از دوستانتان تماس می‌گیرید و پیشنهاد می‌کنید برویم بیرون، جایی قرار می‌گذارید، همه سوار می‌شوند و در ظاهر حرکت می‌کنید، اما به کجا؟ نمی‌دانید نه شما و نه هیچ یک از دوستانتان، اصلا شاید این سؤال برایتان مطرح نباشد.
کد خبر: ۸۲۷۱۲۰
اتومبیل از مرکب تا مکان تفریح

هدفتان همین‌جایی است که هستید، یعنی هیچ جا. ماشین و گذر از خیابان‌ها و میدانها و اتوبان‌ها. تفریح شما همین اتومبیل است، قرار نیست به جایی بروید، بناست دور بزنید و این خودش تفریح شماست.

از هر نظر تفریح پرهزینه‌ای است. هم برای جامعه و هم برای خود. پول بنزین هزینه‌ای است که می‌دهید و آلودگی هوا و افزون کردن ترافیک هزینه‌ای است که به جامعه تحمیل می‌کنید، اما اصل قضیه جای دیگری است. حال مرکب شما شده ‌ هدفتان.

حرکت کردن بدون هدف، به معنای حرکت نکردن است. ظاهر ماجرا حرکت است، اما در باطن حرکتی اتفاق نمی‌افتد چون به جایی نمی‌رسید، پس شما با حرکت کردن بدون هدف توهم حرکت را جایگزین حرکت واقعی می‌کنید و این رفتاری پوچ است و این پوچی نشانگر گم کردن تفریح و آن چیزی است که فارغ از وظایف ما را خوشحال می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها