طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۸۱۷۳۴۸
ساحا، ستاد افشاگری حروف الفبا

سیاست روز : ساحا، ستاد افشاگری حروف الفبا

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: باید به رسانه‌ها اجازه افشاگری فساد را بدهیم.
با توجه به این اظهار‌نظر کدام یک از گزینه‌های زیر به زودی راه‌اندازی می‌شود؟
الف) ساحا (ستاد افشاگری حروف الفبا)
ب) ساعا (ستاد افشاگری عاملان استکبار)
ج) سافکا (ستاد افشاگری فسادهای کوچولوی اقتصادی)
د) سابحنا (ستاد افشاگری برو بابا حال نداری آقاجان)

نقطه‌چین زیر را پر کنید:
استاندار تهران: پس از پایان مذاکرات طبیعی است که مردم به خیابان‌ها آمده و با خوشحالی و جشن عکس‌العمل خود را نشان دهند اما ...
الف) قول بدهند به شکل مذبوحانه‌ای کف خیابان پهن نشوند.
ب) از تولید اصوات ناهنجار و حرکات دد‌منشانه خودداری کنند.
ج) اگر دست از پا خطا کنند همان جشن را از پهنا می‌کنیم توی حلقشان!
د) هیچکدام

شرق: توافق توافق

به‌هرحال مذاکرات ایران و ١+٥ از حالت ٦٠-٦٠ و ٩٩- یک خارج شد و به‌صورت ٥٠-٥٠ درآمد. حالت ٦٠-٦٠ این‌طوری بود که طرفین روی مواضع خودشان پافشاری می‌کردند و اصرار داشتند ٦٠درصد را تحویل طرف مذاکره بدهند.
اون طرف: توافق ٦٠-٦٠ کنیم؟
این طرف - نه بابا. بفرما آناناس.
حالت ٩٩- یک :
این طرف: توافق ٩٩-یک کنیم؟
اون طرف - نه.
این طرف: پس من یه موز بردارم.
حالت ٧٠-٣٠: حالت ٧٠-٣٠ این‌طوری بود که جلیلی می‌رفت برای مذاکره مثل آن بابایی بود که رفت خواستگاری، دختر را دید گفت دستتون درد نکنه من برم یه دور بزنم برمی‌گردم.
حالت ازدواج: یک وقتی هم شد که مذاکره که قرار بود سر حق و حقوق مردم باشد، شد سر تأثیرگذاری روی پوشش اشتون. بعد قطع‌نامه، مهرورزی‌ها می‌گفتند کاغذپاره است اما اشتون لباس یقه‌بسته می‌پوشید می‌گفتند دیدید برخورد ما قاطع بود؟
حالت ٣٠٠٠/٠٠٠/٠٠٠/٠٠٠ یا حالت سلین دیون: یک حالت مذاکره هم این‌طوری بود که هرچی مذاکره دیرتر به نتیجه می‌رسید، تحریم‌ها دیرتر برداشته می‌شد و مافیا و کاسبان تحریم روزبه‌روز تپل‌تر می‌شدند که البته الان تعدادی از کاسبان افتاده‌اند توی قوطی و دستگیر شده‌اند.
حالت ظریف: حالت ظریف این‌طوری بود که یک روز زیر پتو مذاکره کرد، یک روز وسط مذاکره برگشت، یک روز وسط مجلس با کوچک‌زاده دعوا کرد، فرداش گفتند سر آمریکایی‌ها داد زده و گفته یک ایرانی‌رو تهدید نکنید، بعد با همین یک جمله دلواپس‌ها از دلواپسی درآمدند و عکس ظریف را گرفتند دستشان و کوچک‌زاده هم عکس ظریف را گذاشت تو اینستاگرام و نوشت ایرانی باغیرت و خلاصه ظریف یکهو اوکی شد. درواقع دلواپس‌ها از اول می‌گفتند خواسته‌شان چیست، ظریف از همان اول یک‌روزدرمیان دوتا داد می‌زد. چه‌کاری بود؟
حالت ٥٠-٥٠: اما سرانجام حالت پنجاه- پنجاه توافق شد که حالت پنجاه – پنجاه این شکلی است.
: آیا ظریف، راضی هستی که شما را به توافق دائم و هسته‌ای ١+٥ دربیاورم؟
- ظریف رفته بالکن گل بچینه.
حالت تو افق: یک عمر ما رفتیم توی افق و گم شدیم. امیدواریم حالا که توافق شده، توافق تو افق گم نشود. گوش شیطان در اندازه‌های مختلف کر.

کیهان:احترام متقابل!

گفت: بعد از اعلام نتیجه مذاکرات ایران و 5+1 در وین، باراک اوباما در یک نطق تلویزیونی گفت؛ ضمانت اجرای این توافق اعتماد به ایران نیست بلکه راستی‌آزمایی از سوی آژانس است.
گفتم: ولی رئیس جمهور کشورمان با حفظ ادب و نزاکت گفت؛ این توافق نتیجه «تعامل» از جانب ایران و «احترام متقابل» از سوی کشورهای 5+1 است.
گفت: این مقامات آمریکایی گاوچران، چه می‌دانند ادب چیست؟ که معنی «احترام متقابل» را درک کنند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! شخصی می‌گفت؛ اگر به همدیگر احترام بگذاریم، همدیگر هم به ما احترام می‌گذارد؟!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها