فقط جایزه فوتسال به ایران رسید

سرانجام کنفدراسیون فوتبال آسیا برترین های فوتبال قاره را معرفی کرد تا پرونده جنجالی سال 2005 بسته شود.مدتها بود که انتخاب AFC و نامزدهایی که برای 10 جایزه کنفدراسیون معرفی شده بودند
کد خبر: ۸۱۵۶۸
، بشدت مورد انتقاد قرار گرفته بود و این داستان جنجالی فقط با گذر از زمان وقوع می توانست از زیر تیغ انتقادات درست و منطقی خلاصی پیدا کند.
کره جنوبی که از سال 2004 به این سو جایزه مرد سال فوتبال آسیا را در اختیار نگرفته ، تلاش بسیاری کرد تا پارک جی سونگ را وارد فهرست نامزدهای نهایی یا AFC را مجاب کند که زمان دیگری را برای جشن معرفی برترین ها برگزیند. وقتی هیچ خواسته ای مورد قبول کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار نگرفت همه کنار نشستند تا نمایش فرمایشی آسیا را از کوالالامپور ببینند. نمایشی که در آن باید حمدالمنتشری از عربستان به عنوان مرد سال آسیا معرفی می شد تا ترتیب حضور این کشور در میان برترین های قاره به هم نخورد. سعید العویران در سال 94 انتخاب شده بود ، نواف التمیاط در سال 2000 و حالا حمدالمنتشری بازیکن الاتحاد که 2 سال قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده است . کنفدراسیون فوتبال آسیا برای آن که اتفاق سالهای 97 و 98 (معرفی ناکاتا) این بار برای کریمی تکرار نشود ، نبود امکان حضور در مراسم AFC را بهانه ای برای خط زدن نام این بازیکن شایسته قرار داد و علاوه بر او ، شونسوکه ناکامورای ژاپنی و پارک جی سونگ کره ای را هم کنار گذاشت تا با قربانی کردن سوپر استارهای خود ، عملا سطح فنی خود را پایین بیاورد. AFC علاوه بر این ، در دیگر گزینه ها نیز چندان موفق عمل نکرد. انتخاب شمس الماعدین سنگاپوری به عنوان داور برتر ، معرفی فدراسیون فوتبال قطر (کشور رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا) به عنوان فدراسیون برتر و اهدای عنوان جوان اول آسیا به یک فوتبالیست از کره شمالی نشان می دهد عناوین تا چه اندازه مصلحت اندیشانه تقسیم شده اند. اگر چه همه ما از معرفی تیم فوتسال ایران به عنوان بهترین تیم فوتسال آسیا خرسند شدیم ولی همه آسیا می داند که قهرمانی ایران در آخرین دوره پیکارهای قهرمانی آسیا در ویتنام مدیون بازی جوانمردانه ژاپن و پیروزی این تیم مقابل تایلند بود. چرا که مساوی آن مسابقه هم ما را حذف می کرد و به همین دلیل AFC می توانست تیمی را که هم موفق به شکست قهرمان نامدار فوتسال آسیا شده و هم اصول جوانمردانه را رعایت کرده به عنوان بهترین تیم فوتسال آسیا معرفی کند. در حقیقت AFC این جایزه را به ایران داد تا یکی از قطبهای فوتبال قاره ، از تمام حقوق خود در این مراسم محروم نشده باشد. به هر حال معرفی برترین های فوتبال آسیا در سال 2005 شاید پایان تمام انتقادات بحقی باشد که در هفته های اخیر از AFC و انتخاب های مشکوکش می شد. فهرست بهترین های فوتبال آسیا به صورتی منتشر شد که می بینید:

مرد سال آسیا: حمدالمنتشری از الاتحاد عربستان
بهترین بازیکن زن سال آسیا: ناتسو که هارا از ژاپن
بهترین تیم ملی فوتبال : ژاپن (اولین تیم صعودکننده به جام جهانی)
بهترین تیم زنان : تیم زیر 17 ساله های ژاپن
بهترین باشگاه : الاتحاد عربستان
جوان اول آسیا: چوئه میونگ هو از کره شمالی
بهترین فدراسیون : قطر
بهترین داور: شمس الماعدین از سنگاپور
بازی جوانمردانه : هنگ کنگ
بهترین تیم فوتسال : تیم فوتسال جمهوری اسلامی ایران.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها