مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های کوپا آمه ریکا 2015 بامداد فردا با دیدار حساس شیلی و اروگوئه آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۸۱۱۱۲۰

برای مردم شیلی که قهرمانی در رقابت‌های کوپا، بزرگترین حسرت فوتبالی‌شان بوده است، این بازی حکم مرگ و زندگی دارد. شیلی به همراه اکوادور و ونزوئلا یکی از 3 کشور منطقه آمریکای‌جنوبی است که در تاریخ 99 ساله جام‌ملت‌های آمریکا، هرگز قهرمان این مسابقات نشده است. حالا در شرایطی که شیلی میزبان است و تا فینال هم قرار نیست با یکی از دو تیم برزیل و آرژانتین روبه‌رو شود، انتظارها برای حضور این تیم در فینال و تلاش برای قهرمانی، در میان مردم این کشور به بالاترین حد خود رسیده است.

از آخرین باری که شیلی میزبان رقابت‌های کوپا بود و به فینال رسید دقیقا 60 سال می‌گذرد. حالا بعد از شش دهه، تیم ملی فوتبال شیلی خود را بیش از هر زمان دیگر به تجربه حضور در دیدار پایانی نزدیک می‌کند. آنها در این مسیر ابتدا باید اروگوئه را از پیش‌رو بردارند و بعد هم با برنده بولیوی و پرو بازی کنند.

اروگوئه گرچه پرافتخارترین تیم کوپا به شمار می‌رود و مدافع عنوان قهرمانی است، اما در مرحله گروهی نشان داد، با آن تیم نسبتا آماده‌ سال گذشته در جام‌جهانی فاصله دارد. در این میان غیبت لوئیس سوارز و آماده نبودن ادینسون کاوانی، به شکل قابل ملاحظه‌ای از قدرت تهاجمی اروگوئه کاسته است. آنها در مرحله گروهی پس از پیروزی یک بر صفر مقابل جامائیکا، با یک گل مغلوب آرژانتین شدند تا با تساوی یک بر یک مقابل پاراگوئه، به عنوان تیم سوم گروه خود راهی مرحله یک‌هشتم شوند. در مقابل، شیلی با اقتدارترین تیم مرحله گروهی بود. شاگردان سن‌پائولی ضمن کسب دو پیروزی و یک تساوی، با زدن 10 گل ، بهترین خط حمله را داشتند.

دیدار دو تیم شیلی و اورگوئه ساعت 4 بامداد پنجشنبه در ورزشگاه سانتیاگوی شیلی برگزار می‌شود.

امیدواری نیمار

نیمار که به‌خاطر جنجال‌آفرینی در پایان بازی برابر کلمبیا در دور دوم بازی‌های مرحله گروهی کوپا آمه‌ریکا، چهار جلسه‌ از همراهی تیم ملی برزیل محروم شده است و تا پایان رقابت‌ها دیگر نخواهد توانست به این تیم کمک کند، ابراز اطمینان کرد هم‌تیمی‌هایش این قابلیت را دارند که بدون او نیز تا مراحل پایانی رقابت‌ها پیشروی کنند.

نیمار در گفت‌و‌گو با روزنامه برزیلی ژورنال ناسیونال در این باره گفت: فکر می‌کنم زندگی دربرزیل بدون نیمار هم ادامه دارد. بازیکنان تیم ما نشان داده‌اند که می‌توانند بازی‌ها را ببرند و در نهایت قهرمان کوپا آمه‌ریکا شوند. برزیل تیمی پر از بازیکنان بزرگ است. من به این تیم کاملا اطمینان و به توانایی بازیکنانی که در آن حضور دارند، اعتماد دارم. همه بازیکنان تیم ملی برزیل، نام‌هایی بزرگ هستند که از عهده کار برمی‌آیند.

نیمار فاش کرد تصمیمش برای ترک کمپ تیم ملی برزیل در شیلی را با مشورت با اعضای خانواده‌اش اتخاذ کرده و این‌که فکر می‌کند برای او مجازاتی نامتناسب با جرم در نظر گرفته شده است: پس از مشورت با خانواده‌ام تصمیم گرفتم اردوی تیم ملی برزیل را ترک کنم. با پدرم صحبت کردم و پس از آن تصمیم خود را به دونگا و مدیر تیم، گیلمار رینالدی اطلاع دادم. درباره چیزهایی که راجع به اتفاقات پایان بازی برابر کلمبیا گفته شده است هم باید بگویم در تونل منتهی به رختکن‌ها عملا هیچ اتفاقی رخ نداد. من در متن ماجرا بودم و منتظر بودم تا از داور بپرسم چرا مرا اخراج کرده است. بعد یک تجمع به‌وجود آمد و مأموران امنیتی وارد عمل شدند. آنها فکر می‌کردند من عصبانی‌ام و می‌خواهم به داور حمله کنم؛ ماجرا همین بود.

تیم ملی برزیل در مرحله یک چهارم نهایی کوپا آمه‌ریکا با تیم ملی پاراگوئه روبه‌رو می‌شود؛ همان تیمی که در دوره قبلی رقابت‌ها نیز در همین مرحله با آن روبه‌رو شد و این تیم را از گردونه رقابت‌ها حذف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها