این کامپیوتر عجیب از جنس بلوک‌های اسباب‌بازی ساخته شده است

عجیب‌ترین کامپیوتر تاریخ از جنس لگو

فناوری دیجیتال

خانه‌سازی‌های لِگو هوشمند می‌شوند

خانه‌سازی از جمله وسایل بازی‌ برای کودکان در زمان‌های گذشته و حال به حساب می‌آیند که طرفداران زیادی دارد. شرکت لگو نیز بزرگترین تولیدکننده وسایل خانه‌سازی در سرتاسر دنیا است که به خاطر کیفیت بالای محصولاتش شهرت بسیاری پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۰۱۰۱۹
خانه‌سازی‌های لِگو هوشمند می‌شوند

جام جم کلیک: جالب است بدانید این شرکت برای تولید محصولات جدید خود از فناوری دیجیتال بهره گرفته و در آینده‌ا‌ی نزدیک، محصولی جدید با نام LEGO X روانه بازار می‌کند. LEGO X نسل جدید خانه سازی‌های قدیمی است که علاوه بر ایجاد سرگرمی برای افراد، خاصیت آموزشی‌ و پژوهشی نیز دارد.

با استفاده از LEGO X ، یک ساختار آنالوگ به واقعیت مجازی تبدیل می‌شود، تلفیق سخت‌افزار و نرم‌افزار منجر به ثبت پروسه و ساختار واقعی‌ به شکل مجازی می‌شود. داخل‌ قطعات خانه‌سازی یک سنسور شتاب‌سنج قرار داده شده است تا حرکات هر قطعه را به گیرنده ارسال کند، ارسال اطلاعات از طریق امواج رادیوئی صورت می‌گیرد و بسیار دقیق است.

همانگونه که در اشکال ذیل مشخص است بعد از روی هم گذاشتن قطعات، شما نمونه مجازی همان ساختار را حتی با رعایت رنگ ها در نمایشگر خواهید دید. ایده ابتدایی‌ در ساخت چنین محصولی، بکارگیری آن در زمینه طراحی صنعتی‌ و معماری است. تبدیل اشیا به حالت 3D و تغییر قالب و یا مقیاس آن ها از جمله موارد کاربردی LEGO X است.

تیم طراحی LEGO X همان گروه طراحی augmented reality sketchbook است که چندی پیش مسئولیت طراحی صفحات دیجیتالی 3D به آن ها واگذار شده بود.

سینا قمری
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها