یدالله گودرزی، مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران درباره فعالیت‌های این شبکه رادیویی در نمایشگاه کتاب گفت: رادیو ایران به‌عنوان اصلی‌ترین شبکه رادیویی در نمایشگاه کتاب فعالیت‌های ویژه‌ای دارد. از روز افتتاح نمایشگاه هرروز به‌طور متوسط 5 ساعت از برنامه‌های رادیو ایران به رویدادها ی نمایشگاه کتاب اختصاص یافته است.
کد خبر: ۷۹۷۵۳۲

به گزارش جام‌جم، وی با اشاره به برنامه‌های چراغستان و بهار کتاب توضیح داد: برنامه چراغستان ساعت 11 و 30دقیقه به مدت 45 دقیقه و برنامه بهار کتاب ساعت 18 و 30 دقیقه به مدت 30دقیقه به رویدادها و اتفاقات نمایشگاه کتاب اختصاص دارد. همچنین دیگر برنامه‌های این شبکه همچون شناسا هم از نمایشگاه کتاب پخش می‌شود. در این برنامه با کارشناسان حاضر در نمایشگاه گفت‌وگو می‌شود. برنامه لحظه‌های آسمانی هم ویژه اذانگاهی با حضور کارشناسان مذهبی و ناشران دینی از نمایشگاه پخش می‌شود.

برنامه اقتصاد روز هم با حضور ناشران اقتصادی و برنامه صفر و یک با حضور کارشناسان حوزه آی‌تی و فناوری از نمایشگاه کتاب پخش می‌شود. در غرفه رادیو ایران هم تاکنون میزبان مهمانان ویژه همچون سفیر عمان، سفیر مکزیک، شاعران تاجیکستان و هنرمندان داخلی ازجمله مجید مظفری، نیکی مظفری، اسماعیل آذر، داریوش اسدزاده و ... بوده‌ایم.

گودرزی یکی دیگر از اقدامات رادیو ایران را جشن رونمایی از کتاب‌ ذکر کرد و افزود: تا به امروز کتاب‌هایی از نشر نون، سوره مهر، انتشارات سروش و قدرولایت معرفی کرده‌ایم و بیش از 20 ناشر تقاضا داده‌اند تا کتاب‌هایشان در غرفه رادیو ایران رونمایی شود. برای آشتی دادن کودکان با کتاب بخشی با عنوان کودک و کتاب را طراحی کردیم و از بچه‌ها خواستیم تا همراه والدینشان به غرفه رادیو ایران مراجعه کنند تا با حضور مریم نشیبا با مقوله کتابخوانی بیشتر آشنا شوند. همچنین به والدین سی‌دی برنامه‌های رادیویی از جمله شب بخیر کوچولو، قصه ظهر جمعه، خنداخند و... اهدا می‌شود. همچنین به بچه‌ها کلاه سایبان هم می‌دهیم.

در بخش تریبون آزاد، موضوعات فراگیر حوزه کتاب را که مردم با آنها مواجه هستند مطرح کرده و نظراتشان را جویا می‌شویم و در برنامه‌های گروه جامعه از آن استفاده می‌کنیم. در این بخش درباره موضوعاتی همچون ازدواج، تولید کالای ایرانی، گرانی، محیط‌زیست و شبکه‌های مجازی صحبت می‌شود. همچنین در غرفه رادیو ایران از علاقه‌مندان تست خوانندگی گرفته می‌شود. مجری این بخش محمدرضا قدیریان و آرش احمدی هستند و خوانندگانی همچون محمد حشمتی، فلمینگ خوش‌قدمی، مهرداد شهسوا‌رزاده، پیام حصیری و ایلیا منفرد هم در این بخش حضور دارند و صدای کسانی را که تست می‌دهد، ارزیابی می‌کنند.

در غرفه رادیو ایران از علاقه‌مندان به حرفه اجرا و گویندگی هم تست گرفته می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در 90 ثانیه استعداد خودشان را نشان بدهند. مجریان این بخش محمودرضا قدیریان، آرش احمدی، ابوالفضل آقاخانی و علیرضا تابان هستند. مسابقه کوتاه بخون و ببر را هم با حضور مردم برگزار می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها