آیت‌الله محمد یزدی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در دیدار فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم گفت: همدلی و همزبانی میان دولت و ملت به معنای آن نیست که نقد و انتقاد از مواضع و تصمیمات و اقدامات نباشد. به گزارش فارس، وی تصریح کرد: باید با رعایت انصاف،حفظ آرامش جامعه و به دور از سوءاستفاده دشمنان، نقدهای منصفانه مطرح شود و مسئولان نیز با بهره‌مندی از نقدها، نقاط ضعف را به قوت تبدیل کنند.
کد خبر: ۷۸۸۴۹۰

آمادگی مجلس برای شنیدن گزارش وزیر کشور

ضرغام صادقی، عضو هیات رئیسه مجلس از آمادگی نمایندگان برای شنیدن گزارش وزیر کشور در مورد «پول‌های کثیف» خبر داد و به ایرنا گفت: اگر عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مورد پول‌های کثیف اسناد و مدارکی دارد برای تنویر افکار عمومی آن را در اختیار مجلس و مردم قرار دهد. رحمانی‌فضلی وزیر کشور پیش از این گفته بود، برای تشریح موضوع پول‌های کثیف منتظر دعوت مجلس هستیم.

توصیف هاشمی از اوضاع عربستان

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار جمعی از سرداران و فرماندهان سابق کمیته‌های انقلاب اسلامی و نیروهای انتظامی، شکست‌های متوالی ارتش تا بن دندان مسلح صهیونیست‌ها از حزب‌الله لبنان را درس تجربی حاکمان عربستان سعودی درخصوص حمله‌ به یمن دانست و گفت: اگر عربستان بخواهد به اشتباهاتش ادامه دهد، مثل دست و پا زدن‌های یک انسان در حال غرق شدن در یک باتلاق است که هر چه تلاش می‌کند، گرفتارتر می‌شود. به گزارش انتخاب، وی بهترین راه برون‌رفت از بحران یمن را مذاکرات سیاسی دانست.

نامزدها تا ۲۸ خرداد استعفا کنند

محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور در جمع خبرنگاران در بوشهر گفت: با توجه به این‌که دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفند امسال برگزار می‌شود، نامزدهای انتخاباتی تا بیست و هشتم خرداد می‌توانند از سمت دولتی استعفا کنند. به گزارش تسنیم، وی با بیان این‌که از احزاب سیاسی حمایت و پشتیبانی می‌شود، یادآور شد: تمامی احزابی که مجوز قانونی دارند و شناسنامه‌دار هستند از حمایت دولتی برخوردار می‌شوند.

توصیه آلن‌ایر درباره کتاب شهید مطهری

آلن ایر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به گزارش خبرگزاری فارس درباره بازداشت جیسون رضاییان، در مطلبی که در فیسبوک خود منتشر کرده، با پیشنهاد مطالعه کتاب منطق شهید مطهری، نوشته: ممکن است خالی از لطف نباشد اگر دوستان محترم در خبرگزاری فارس این کتاب مرحوم استاد مطهری را کمی مطالعه کنند، تا کاربردشان از علم منطق صحیح‌تر باشد.

فکت‌شیتی که مجلس منتشر کرد

در حالی که وزارت خارجه هنوز فکت‌شیتی در ارتباط با تفاهم لوزان را ارائه نکرده، ابراهیم کارخانه‌ای، رئیس کمیته هسته‌ای مجلس دیروز «گزاره برگ» ـ فکت شیت ـ پیشنهادی بر بیانیه لوزان منتشر کرد. در این فکت‌شیت بر 12 محور «رعایت خطوط قرمز و رهنمودهای مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب، برگشت‌پذیر بودن تصمیمات در صورت تخطی طرف مقابل، لغو تمامی تحریم‌ها به صورت یکجا بلافاصله در روز نخست اجرای توافق‌نامه نهایی، خدشه وارد نشدن بر حریم امنیتی و نظامی و منافع ملی کشور، ارتباط منصفانه، معقول و منطقی بین داده‌ها و ستانده‌ها، رعایت مفاد توافق‌نامه ژنو، تأمین 190 هزار سو، سوخت هسته‌ای مورد نیاز کشور، تأمین سوخت نیروگاه بوشهر بلافاصله پس از اتمام قرارداد با روسیه، حراست از دستاوردهای هسته‌‌ای، فعال بودن واقعی تمام تأسیسات هسته‌ای، نبود وقفه در تحقیق و توسعه و سرعت علمی و فناوری و ورود بی‌وقفه حاصل تحقیق و توسعه به چرخه غنی‌سازی صنعتی» تاکید شده است.

پیوند داعش، بوکوحرام و الشباب در یمن

حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی با پرس تی‌.وی گفت: موساد در پی انتقال داعش به یمن است. وی افزود: ستیزه‌جویان بوکوحرام و الشباب نیز از نیجریه و سومالی (به یمن) انتقال داده شدند و موساد، عناصر داعش، بوکوحرام و الشباب را در یمن گردهم آورده است. همزمان علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار با قائم مقام وزیر امور خارجه آلمان گفت که قطعنامه‌ شورای امنیت درباره یمن ظالمانه است.

چالش نفوذ آمریکا در خاورمیانه

روزنامه «جروزالم‌پست» با اشاره به تصمیم مسکو برای فروش سامانه اس ـ 300 به ایران نوشت: روسیه به‌دنبال به چالش کشیدن نفوذ آمریکا در خاورمیانه است. به گزارش فارس، در گزارش تحلیلی این روزنامه آمده است: در حالی که آمریکا به‌دنبال کاهش حضور خود در بی‌ثباتی و هرج‌ومرج خاورمیانه است، روسیه به‌دنبال پر کردن این خلا است.

خبرسازی محافل صهیونیستی

یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه در خصوص خبر منتشره از سوی خبرگزاری رویتر مبنی بر همکاری ایران و رژیم صهیونیستی در جلسات سازمان منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در جلسات بین‌المللی و مخصوصا نشست‌های تخصصی و فنی جلسات سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن، با هدف پیگیری منافع ملی خود، حضور و مشارکت فعال دارد و حضور هیچ شرکت‌کننده دیگری در یک جلسه بین‌المللی، علتی برای عقب‌نشینی یا مانعی برای عدم حضور فعال کشورمان در نشست‌های بین‌المللی نبوده است.

وی افزود: حضور و مشارکت فعال جمهوری اسلامی ایران در همه جلسات بین‌المللی و نشست‌های فنی مرتبط با آن، برای تامین منافع ملی کشور صورت می‌گیرد و به هیچ وجه به معنای همکاری یا تایید سایر شرکت کنندگان تلقی و تفسیر نمی‌گردد. بر همین اساس خبرسازی خبرنگار رویتر مستقر در سرزمین‌های اشغالی، در مورد مشارکت کشورمان در جلسات سازمان منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای، نماد بارز تحریف واقعیت‌ها و اقدامی غیرمعمول و غیرحرفه‌ای است که از اساس صحت ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها