ایران زمین

راه آهن قزوین ـ کرج دوخطه می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از دوخطه شدن خط ریلی قزوین به کرج خبر داد.
کد خبر: ۷۸۰۷۳۸

حامد مانی‌فر گفت: اکنون طرح ادامه متروی هشتگرد به قزوین از اولویت استانی خارج شده و به همین دلیل با تاکید وزیر راه و شهرسازی دوخطه‌شدن شبکه ریلی به تهران در دستور کار قرار گرفته است.وی افزود: در این طرح زمینه دسترسی شهرهای اطراف قزوین به این شبکه ریلی نیز بررسی شده است.

وی گفت: هر چند طرح متروی هشتگرد به قزوین هنوز منتفی نیست، اما از اولویت خارج شده تا در آینده تصمیم مقتضی در این باره گرفته شود.‌/‌جام‌جم

راه‌اندازی قطعه دوم پروژه حرم تا حرم‌ تا 2 سال دیگر

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: براساس تعهداتی که منعقد شده است، قطعه دوم پروژه حرم تا حرم‌ که شامل 200 کیلومتر می‌شود، حداکثر طی دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رمضانعلی سبحانی‌فر با بیان این‌که 150 کیلومتر از پروژه حرم تا حرم ساخته شده است، افزود: این مسافت که از سمت قم ساخته شده است، در چند هفته گذشته از سوی رئیس‌جمهور افتتاح شد.وی با بیان این‌که طبق وعده وزیر راه و شهرسازی قطعه دوم این پروژه که قرار بود از محدوده استان سمنان در منطقه گرمسار اجرایی شود، در استان خراسان رضوی اجرا و آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: اجرای این قطعه از ابتدای سال آینده یعنی از بهار 94 شروع خواهد شد و براساس تعهداتی که منعقد شده است طی 1.5 ‌یا حداکثر دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

سبحانی‌فر با اشاره به این‌که اعتبارات این پروژه از منابع ملی است، خاطرنشان کرد: 60 درصد اعتبارات این پروژه با مشارکت بخش خصوصی و 30 درصد از وزارت راه و شهرسازی تامین شده و بخش دیگر اعتبارات مربوط به عوارضی می‌شود که از خودرو‌هایی که از مسیر عبور می‌کنند، گرفته و تامین می‌شود./ ایسنا

تدوین طرح جامع توسعه جزیره خارک

عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس از تدوین طرح جامع توسعه جزیره خارک به عنوان منطقه‌ای مهم و راهبردی با هدف رفع مشکلات این جزیره خبر داد و گفت: استانداری بوشهر با اشراف کافی نسبت به مشکلات خارک، برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای حل آنها تدوین کرده است.

استاندار بوشهر نیز با بیان این‌که حل مشکلات جزیره خارگ به‌صورت جدی در دستورکار مسئولان استان بوشهر قرار دارد، گفت: چندین طرح و برنامه برای حل مشکلات خارگ تدوین شده است و در این زمینه اقدامات مهمی نیز در دست اجراست.

مصطفی سالاری با اشاره به این‌که برای حل برخی مشکلات خارک تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت نفت منعقد شده است، افزود: بزودی اورژانس هوایی جزیره خارک فعال می‌شود. برای قایق‌هایی که مالکان آنها فقط از این طریق امرار معاش می‌کنند نیز مجوز فعالیت تفریحی صادر خواهد شد./ ایرنا

احداث پاسگاه محیط‌بانی برای حفاظت از سمندر لرستانی

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با تاکید بر این‌که با هرگونه قاچاق سمندر لرستانی در ایام قبل از نوروز توسط افراد فرصت‌طلب و سودجو برخورد خواهد شد، گفت: اخیرا یک کمیته در استان برای جلوگیری از قاچاق این‌گونه کمیاب تشکیل شده و همه دستگاه‌ها از جمله نظامی و انتظامی نیز پای کار آمده و با این کمیته همکاری خواهند کرد.

فتحی بیرانوند با اشاره به این‌که در زمینه احداث پاسگاه دائم، حفاظت از سمندر لرستانی پیگیری‌هایی انجام شده است، افزود: سه پاسگاه سیار در زیستگاه سمندر با 17 محیط‌بان ورزیده، کارآزموده و بومی راه‌اندازی شده و خوشبختانه با احداث این پاسگاه‌ها تاکنون گزارشی مبنی بر قاچاق سمندر وجود نداشته است.‌/‌ مهر

برنامه های نوروزی قزوین برای میزبانی از مسافران

قائم‌مقام ستاد اجرایی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین گفت: با توجه به قرارگیری استان قزوین در مسیر مواصلاتی بیش از 12 استان، تامین امنیت سفر مسافران مهم‌ترین اولویت این ستاد است.

حبیبی از شکل‌گیری کمیته مدیریت بحران در استان خبر داد و افزود: این کمیته جهت مدیریت و ساماندهی شرایط پیش‌بینی نشده و حوادث غیر‌مترقبه در محورهای اصلی سطح استان تشکیل شده است و همچنین سه فروند بالگرد ویژه نیروی انتظامی، اورژانس و هلال احمر برای ارائه خدمات در مواقع مورد نیاز در اختیار استان قرار گرفته است.

وی گفت: تمام ارگان‌ها و نیروهای خدمات‌رسان امدادی و جاده‌ای مانند اورژانس و هلال احمر در این ایام موظفند برای ایجاد حس امنیت و آرامش در مسافران با لباس‌های فرم سازمان مربوطه در محورهای کشور حضور مستمر داشته باشند.

وی موضوع اسکان و اقامت مسافران در ایام نوروز را بسیار مهم خواند و افزود: برای اسکان و اقامت مسافران در این ایام علاوه بر مهمان‌پذیرها و هتل‌ها 800 کلاس درس از طریق آموزش و پرورش آماده‌سازی و تجهیز شده تا در صورت نیاز بتوان از آن استفاده کرد.این مقام مسئول همچنین از آمادگی 24 مجتمع بین راهی وابسته به پایانه حمل و نقل و 90 ایستگاه مرکزی خدماتی در استان خبر داد تا خدمات دهی و تامین نیازهای مسافران از طریق این مراکز به بهترین نحو صورت پذیرد‌.‌/ ‌جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها