در کنار اخبار هک شدن شرکت‌های مختلف در سراسر جهان، روز جمعه اخباری مبنی بر مورد حمله قرار گرفتن یکی از پایگاه داده‌های اطلاعاتی شرکت اوبر، معروفترین سرویس تاکسی یاب آنلاین در آمریکا منتشر شد.
کد خبر: ۷۷۵۳۹۲
معروفترین سرویس تاکسی‌یاب آنلاین آمریکا هک شد

به گزارش جام جم کلیک: اوبر اعلام کرده که این حمله فقط یک بار و در ماه می ۲۰۱۴ اتفاق افتاده است و در آن اطلاعات شناسایی حداقل ۵۰۰۰ راننده مورد حمله افراد خارج از شرکت قرار گرفته است. البته تاکنون هیچ سواستفاده‌ای از این اطلاعات به اوبر گزارش نشده است.

کاترین تسی – مشاور امنیت داده‌های شرکت اوبر در وبلاگ این شرکت نوشت:

اوبر در زمینه مسئولیت حفاظت از حریم خصوصی کاملا جدی است و ما از بابت هر گونه مشکلی که ممکن است از این حادثه برای کاربران ایجاد شود متاسفیم.

در مدت پنج سالی که از تاسیس این شرکت می‌گذرد؛ اوبرموفق به جمع آوری پنج میلیارد دلار از سرمایه گذاران و سازمان‌های سرمایه گذاری شده است. همچنین اوبر در کنار مبارزه با رقبایی مانند ال وای افتی در ایالات متحده آمریکا، در حال ورود به بازارهای رقابت در مناطق دیگر مانند آسیا، اقیانوسیه و اروپا است. متاسفانه حمله اخیر در بازه زمانی بسیار حساسی که این شرکت از سوی قانون گذاران و سرمایه گذاران و مشتریان زیر ذره بین قرار داشت، صورت گرفته است.

شرکت‌ها و سازمان‌های معروفی مانند تارگت و هوم دیپو که در زمینه خرده فروشی در آمریکا فعالیت دارند و شرکت چند ملیتی بانکداری جی پی مورگان چیس و همچنین شرکت ای‌بِی در سال گذشته توسط هکرها مورد حمله قرار گرفته‌اند و حساب کاربری بیش از صدها میلیون نفر از مشتریان آن‌ها در این حملات مورد تهدید قرار گرفته است.


شرکت اوبر در پستی از وبلاگ خود در خصوص حمله‌ی اخیر چنین اعلام کرده است:

حمله‌ی اخیر روی درصد کمی از رانندگان فعلی و سابق این شرکت در برخی ایالت‌های آمریکا صورت گرفته است.

اوبر یک اشتراک رایگان یکساله از سرویس حفاظت هویت آنلاین شرکت اکسپِرین را به رانندگانی که در این حمله تحت تاثیر قرار گرفته‌اند ارائه کرده است و دادخواستی در این خصوص تنظیم کرده تا به جمع آوری اطلاعات و تلاش برای کشف هویت هکرها بپردازد.

به نظر شما شرکت‌های معروف چه راهکارهایی را برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران‌شان می‌توانند ارائه دهند؟ کاربران این شرکت‌ها چگونه می‌توانند از خود در مقابل دزدیده شدن اطلاعاتشان محافظت کنند؟

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها