حاتمی‌کیا: شبکه افق یک «روایت فتح» دیگر است

ابراهیم حاتمی‌کیا معتقد است شبکه افق باید متعلق به امروز باشد نه گذشته و افق تازه‌ای را پیش روی مخاطب قرار دهد، این شبکه باید انسان‌های ارزشی دیروز را پیدا کند و از آنها بپرسد امروز چه می‌کنند و کجا هستند و چرا کناره گرفته‌اند.
کد خبر: ۷۷۴۴۳۸
حاتمی‌کیا: شبکه افق یک «روایت فتح» دیگر است

حاتمی‌کیا درباره افتتاح شبکه افق به مهر گفت: به نظر من شبکه افق با دیگر شبکه‌ها تفاوت‌های زیادی دارد و باید حرف‌های جدیدی برای گفتن داشته باشد، احساس شخصی من این است که «افق» یک روایت فتح دیگر است.

وی تأکید کرد: شبکه‌های تخصصی معمولا به سمت عمومی شدن پیش می‌روند ولی افق باید همین مسیری را که در پیش گرفته دنبال کند، بنابراین لازم است اهداف بلندمدت داشته باشد.

حاتمی‌کیا ادامه داد: مشکلی که همواره وجود دارد، گرایش به سمت عوام‌پسندی است، به همین دلیل شبکه افق باید حرف‌هایی را بزند که تاکنون زده نشده و مسیر تخصصی و البته سخت خود را رها نکند.

این کارگردان یادآور شد: افق در حقیقت باید راهی را باز کند که آرمان‌ها و ارزش‌هایی که از ابتدا به دنبال آن بودیم، از آن مسیر محقق شوند و این مهم زمان‌بر خواهد بود.

کارگردان فیلم «چ» با تاکید بر نگاه روشنگرانه در تحقق این اهداف عنوان کرد: ورشکستگان عرصه فیلم و سینما نباید در افق جمع شوند و باز هم همان تجربه‌های گذشته را تکرار کنند، بلکه نیازمند تازه‌نفس‌هایی هستیم که حرف‌های جدید برای گفتن داشته باشند.

وی گفت: شبکه افق باید به سطحی از برنامه‌سازی متفاوت با دیگر شبکه‌ها برسد که اگر آرم شبکه هم حذف شود مخاطبان متوجه شوند که بیننده شبکه افق هستند.

حاتمی‌کیا با اشاره به این نکته که شبکه افق نباید وارد حاشیه‌‌ها شود، ‌توضیح داد: هویت شبکه افق نباید از بین برود، بلکه لازم است در حداقل زمان ممکن، اهدافش را اجرایی کند.

وی بیان کرد: جلوه‌گری در مقابل شبکه‌ها و رسانه‌های مهم دنیا می‌تواند راهی برای سقوط اهداف از پیش تعیین شده شبکه افق باشد. به تعبیر من افق باید همان چفیه‌ای باشد که زخمی را می‌بست، سایه بر سر سپاهیان اسلام می‌گسترد و به‌واقع نشانه رزمندگان ایرانی بود. حاتمی‌کیا با بیان این‌که هنر، ارائه مفاهیم تازه و بدیع است، تصریح کرد: ساختارشکنی یکی از ابزارهای مورد نیاز در حوزه رسانه و فیلمسازی است و این مهم، ورود انسان‌های تازه‌نفس را می‌طلبد.

کارگردان «آژانس شیشه‌ای» ادامه داد: شبکه افق باید حرف نسل امروز و آنچه نیاز جامعه است را بگوید، مصادیق انقلابی امروز را معرفی و دغدغه‌های اسلامی و انقلابی را مطرح کند، نه این‌که فقط در گذشته بماند و توصیف آنچه قبلا بوده را انجام دهد. در واقع باید تعریف جدید از فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس را از زبان افق بشنویم. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها