دستیار صوتی اپل می‌تواند در غیاب شما مدیریت خانه هوشمند شما را برعهده بگیرد

سیری، مدیر خانه هوشمند شما

شرکت اپل در راستای همکاری با ساختار روبه رشد خانه‌های هوشمند موفق شده است تا سیستم سیری را برای کنترل ابزارهای هوشمند خانه، در هنگام غیاب صاحب‌خانه تنظیم کند.
کد خبر: ۷۵۸۵۰۵
سیری، مدیر خانه هوشمند شما

جام جم کلیک: در نمایشگاه CES امسال شاهد موارد متعددی از عرضه شدن سامانه‌های پیشرفته برای خانه‌های هوشمند بودیم، سیستم‌های قابل کنترل به کمک اینترنت، سیستم‌های هوشمند برای جلوگیری از رخدادهای ناخواسته و غیره در نمایشگاه امسال توانستند تا رویای خانه‌های هوشمند را یک گام دیگر به واقعیت نزدیک کنند و شرکت اپل نیز با دیدن این ساختار سعی کرد تا در آن وارد شده و جایگاه خود را در این محدوده تثبیت کند.

در برنامه ارائه شده توسط شرکت اپل می‌توان از طریق سیری به کنترل و مدیریت اجزای هوشمند خانه پرداخت، برای نمونه می‌توان به کمک سیری از راه دور چراغ‌های خانه را روشن و خاموش کرد، سیستم گرمایشی یا سرمایشی خانه را روشن و خاموش نمود و یا اینکه هنگامی‌که فراموش می‌کنید که تلویزیون خود را خاموش کنید می‌توانید از فرودگاه و قبل از پرواز خود آن را با دستور دادن به سیری خاموش کنید.

البته در مورد خاص تلویزیون هوشمند باید گفت که سیستم کنترل سیری تنها با تلویزیون اپل همخوانی خواهد داشت ولی مواردی مانند لامپ‌های خانه، دستگاه‌های تهویه هوا و گرمایش و غیره را می‌توان به‌سادگی و با ارائه دستور صوتی به سیری از هرکجای جهان کنترل نمود.

پیش‌بینی می‌شود که این سیستم جدید اپل در سه ماه دوم سال جاری میلادی یعنی بهار سال 1394، به بازار مصرف عرضه گردد. البته باید به این نکته اشاره کرد که بسیاری از سیستم‌های مربوط به خانه‌های هوشمند، بدون دخالت اپل از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند و بیشتر آن‌ها نرم‌افزار ویژه تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌های اپل را در بسته کاری خود گنجانده‌‌اند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها