پرسش و پاسخ: خطای Access is denied دسترسی به پوشه‌ها

زهرا از تهران: مدتی است که دسترسی به پوشه‌ی Documents & Settings ندارم. از طریق پوشه‌ی users هم این دسترسی ممکن نیست.
کد خبر: ۷۵۲۸۲۱
پرسش و پاسخ: خطای Access is denied دسترسی به پوشه‌ها

زهرا از تهران: مدتی است که دسترسی به پوشه‌ی Documents & Settings ندارم. از طریق پوشه‌ی users هم این دسترسی ممکن نیست. این پوشه‌ها به صورت پنهان درآمده اند و هنگام کلیک روی آن ها پیغام access is denied دریافت می‌کنم. در واقع به پوشه‌های temp و cookie و local setting و start menu نیز دسترسی ندارم.

از طریق آنتی ویروس توانستم به این پوشه‌ها دسترسی پیدا کنم و اطلاعات temp را پاک کنم ولی بعضی از این فایل‌ها پاک نمی‌شدند ( به علت طولانی بودن اسم آنها ، البته با کوچک کردن اسم فولدر‌های مسیر توانستم بعضی از آنها را پاک کنم)

ویندوز سیستم 7 است که اوریجینال می باشد. روی سیستم اینترنت سکیوریتی کسپرسکی نصب شده که به روز هم می باشد و پیش از بروز این مشکل هم نصب بوده، ولی با اسکن کامل هم این مشکل رفع نشده است

سوال دوم: فایل های زیادی با نام های این‌چنینی:

ntuser.dat{8f4b3c940c01}.TMContainer01.regtrans-ms

در پوشه‌ی user ایجاد شده، این ها چه فایل هایی هستند؟ آیا پاک کردن آن‌ها مشکلی ایجاد می‌کند؟

پاسخ جام جم کلیک: در رابطه با مشکل اول، بسیاری از پوشه‌هایی که عنوان کردید در حالت پیش‌فرض پنهان هستند چرا که دسترسی به آن‌ها برای تمام کاربران یک ضرورت به‌شمار نمی‌رود. اما چنانچه کاربری شما در سیستم‌عامل از دسترسی مدیر سیستم برخوردار باشد نباید با خطای Access is denied مواجه شوید. برای رفع این مشکل می‌باید از قابلیت take ownership کمک بگیرید. برای این کار روی پوشه‌ی موردنظر کلیک راست کرده، گزینه‌ی Properties را انتخاب کنید.

در ادامه تب Security را انتخاب کرده و در پیغام به‌نمایش درآمده نیز OK را انتخاب کنید. گزینه‌ی Advanced را کلیک کرده و تب Owner را انتخاب کنید.

در لیست Name نام کاربری خود را انتخاب کرده و علامت چک‌مارک گزینه‌ی Replace owner on subcontainers and objects را فعال کنید. گزینه‌ی OK و Yes را کلیک کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این‌باره می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

http://goo.gl/kSkPmq

فایل‌هایی که در پورسش دوم مطرح کردید نیز جزو فایل‌هایی به‌شمار می‌روند که به‌صورت موقت روی رایانه‌ی شما ذخیره می‌شوند تا عملیات بازگشتی در برنامه‌ها را در اختیارتان قرار دهند. به‌عنوان مثال هنگامی که در برنامه‌های مجموعه آفیس کلید Ctrl+Z را جهت بازگشت به عقب فشار می‌دهید از این فایل‌ها برای بازگردانی اطلاعات مراحل قبل کمک گرفته می‌شود. این فایل‌ها در اغلب موارد نیز برای جلوگیری از اشغال فضای رجیستری ایجاد می‌شوند و با خاموش شدن رایانه نیز حذف می‌شوند.

برای رفع مشکلات ذکر شده و رهایی از این فایل‌ها پیشنهاد می‌کنیم از نرم‌افزار CCleaner کمک بگیرید. این نرم‌افزار قادر است کلیه اطلاعات بیهوده و فایل‌های مزاحم و موقت را از رایانه‌ی شما حذف کند و همچنین مدیریت روی نرم‌افزارهای نصب شده و اصلاح مشکلات احتمالی رجیستری را نیز به انجام برساند.

https://www.piriform.com/CCLEANER

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

مریم محمدبیکی فراهانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها