معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زن ایرانی سرپرست خانوارند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در امور زنان آسیب‌شناسی صورت گرفته است، گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور شناسایی شده‌اند.
کد خبر: ۷۴۹۹۵۸
۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زن ایرانی سرپرست خانوارند

جام جم سرا: شهیندخت مولاوردی ظهر سه شنبه در دیدار با آیت الله جوادی آملی که در بنیاد علوم وحیانی اسراء برگزار شد، اظهار کرد: می‌خواهیم در سال دوم فعالیت دولت تدبیر و امید در تمام مسائل به ویژه امور زنان خانواده قدم‌های محکمی را برای رسیدن به اهداف بلند برداریم.

وی گفت: در حدود ۱۵ ماه که از فعالیت دولت تدبیر و امید می‌گذرد در امور زنان و خانواده آسیب‌شناسی صورت گرفته است تا بتوانیم با توجه به این آسیب‌شناسی برنامه راهبردی خود را تنظیم کنیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد، افزود: ار این تعداد علاوه بر زنان بیوه و مطلقه، دختران خودسرپرست هم هستند که با تحصیلات عالی هنوز ازدواج نکرده‌اند. برنامه‌هایی را تنظیم کرده‌ایم برای بهبود وضع زنانی که از دام اعتیاد نجات پیدا کرده‌اند تا دوباره گرفتار آن نشوند. اقداماتی را برای ساماندهی وضعیت زنانی که در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و حاشیه نشین شهر زندگی می‌کنند انجام داده‌ایم و در این مورد گفتگو‌هایی را با وزارت راه و شهرسازی داشته‌ایم.

وی تقویت بنیاد خانواده را از اهداف اصلی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور دانست و گفت: ما مسئولیت سنگینی را برعهده داریم. در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه اقداماتی صورت گرفته است تا به صورت «مسئله محور» با موضوعات برخورد شود و از آرمان گرایی فاصله گرفته شود. دولت تدبیر و امید مدیریت «نتیجه محور» را پیگیری می‌کند و به اثربخشی اقدامات می‌پردازد. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها