ظرفیت پذیرش دکتری ۹۴؛ ۱۲ تا ۱۳ هزار نفر

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور: ظرفیت پذیرش کنکور سراسری دکتری ۹۴ بین ۱۲ تا ۱۳ هزار نفر است که البته احتمال دارد در صورت اعلام ظرفیت مجدد دانشگاه‌ها این تعداد افزایش یابد.
کد خبر: ۷۴۶۳۹۸
ظرفیت پذیرش دکتری ۹۴؛ ۱۲ تا ۱۳ هزار نفر

دکتر ابراهیم خدایی در گفت​وگو با واحد مرکزی خبر افزود: دانشگاه‌ها تا آخر اسفند فرصت دارند ظرفیت‌های پذیرش در مقطع دکتری را اعلام کنند.

وی به زمان برگزاری آزمون اشاره کرد و گفت: این آزمون 15 اسفند در 252 رشته امتحانی و در یک نوبت صبح برگزار می‌شود.

رئیس سازمان سنجش افزود: در آزمون دکتری دروس تخصصی ضریب چهار و زبان و استعداد تحصیلی ضریب یک دارند.

خدایی همچنین از اعلام نتایج اولیه این آزمون در اواخر فروردین خبر داد و گفت: در نیمه اول اردیبهشت سال آینده کار انتخاب رشته شروع می‌شود و در نیمه دوم همین‌ماه داوطلبان حائز رتبه و امتیاز (چند برابر ظرفیت) برای معرفی مصاحبه علمی و بررسی سوابق علمی و پژوهشی به دانشگاه‌ها معرفی می شوند.

وی افزود: امسال تمامی دانشگاه براساس شیوه‌نامه‌ای که وزارت علوم به آن‌ها ابلاغ کرده است کار مصاحبه و بررسی سوابق علمی را انجام می‌دهند.

خدایی گفت: دانشگاه‌ها نیز حدود 45 روز فرصت دارند کار مصاحبه و بررسی را انجام دهند.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به اینکه هر داوطلب به پنج دانشگاه معرفی می‌شود افزود: ملاک قبولی در آزمون دکتری 70 درصد بررسی سوابق علمی و پژوهشی و مصاحبه علمی و 30درصد نمره آزمون ورودی است.

خدایی درباره سئوالات آزمون دکتری نیز گفت: تمامی سئوالات تستی و درصورت انتخاب اشتباه نمره منفی دارد.

نام نویسی آزمون دکتری، از فردا

سازمان سنجش آموزش کشور: نام نویسی آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۴ فردا شانزدهم آذر آغاز می شود و تا یکشنبه ۲۳ آذر ادامه دارد.

داوطلبان متقاضی این آزمون برای ثبت نام به نشانی Sanjesh.org مراجعه کنند.

داوطلبان از سه شنبه 12اسفند تا پنجشنبه14اسفند فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی یاد شده از کارت شرکت در آزمون، نسخه چاپی (پرینت) تهیه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها