کاربران بازی های رایانه ای به محققان سرطان کمک می کنند

کمک بازی‌خورها به محققان سرطان

طراحی شیوه ای نوین برای هدایت بخشی از درآمد بازی های تلفن همراه به امور خیریه

کمک به نیازمندان با بازی موبایل

اختصاص بخشی از درآمد ناشی از فروش امکانات مختلف در بازی های موبایل به موسسات خیریه می تواند تحولی در زمینه امور خیریه دیجیتالی و نیز دنیای بازی های همراه ایجاد کند.
کد خبر: ۷۴۵۳۸۶
کمک به نیازمندان با بازی موبایل

جام جم کلیک: هر ساله میلیون ها دلار صرف خرید بازی های مختلف رایانه ای به ویژه تلفن همراه می شود. همچنین میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا در هنگام اجرای انواع بازی های مختلف و حتی رایگان، اقلام مجازی مختلفی را برای بهبود امتیاز خود خریداری می کنند.

اما چرا نتوان بخشی از این هزینه هنگفت را به سوی موسسات خیریه و کمک به نیازمندان هدایت کرد. این فکری بود که مدت‌ها ذهن «تای بوروبریج» را مشغول کرده بود. وی با کار بر روی این ایده و همکاری چند نفر از دوستانش توانست شرکتی را به عنوان واسطه موسسات خیریه و شرکت های طراح بازی بنیان گذاری کند. آنها این شرکت خود را «سوپرمایتی» (SuperMighty) نام نهادند.

اساس عملکرد این شرکت به این ترتیب است که ابتدا یک شرکت طراح بازی، آمادگی خود را برای دادن بخشی از درآمد خود به موسسات خیریه طرف قرارداد با سوپرمایتی اعلام می کند. طبق اعلام سوپرمایتی، حداقل سهم قابل قبول برای این کار، 25 درصد است. با این حال برخی شرکت های تولید کننده بازی حتی تا 100 درصد از فروش خود را به این موسسات خیریه اختصاص می دهند. سپس تراکنش های انجام شده با واسطه گری سوپرمایتی به انجام می رسد. البته سوپرمایتی بخشی از درآمد ایجاد شده را به عنوان کارمزد به خود اختصاص می دهد. با اینکه رقم دقیق این کارمزد مشخص نیست، اما احتمالاً بین 5 تا 10 درصد خواهد بود.

به این ترتیب، هر بار که خریدی از سوی کاربر صورت می گیرد، بخشی از آن از طریق سوپرمایتی به موسسات خیریه تعیین شده اختصاص می یابد.

این رویکرد نوآورانه شرکت سوپرمایتی مزایای زیادی را برای همه طرف های حاضر به همراه دارد. نخستین مزیت این رویکرد به سود خود شرکت های طراحی کننده بازی های رایانه ای است. از یک سو، اختصاص بخشی از خرید به کمک های انسان دوستانه می تواند موجب افزایش محبوبیت این شرکت‌ها شود. از سوی دیگر، این کار سبب تشویق هر چه بیشتر کاربران به خرید اقلام مختلف در حین بازی می شود. از همه مهمتر نیز اینکه جنبه انسان دوستانه قضیه سبب ایجاد حس بهتری در کاربران و صد البته بهبود وضعیت زندگی بسیاری از افراد نیازمند نیز خواهد شد.

نخستین تجربه سوپرمایتی بسیار موفق بود. همکاری یک شرکت تولید کننده بازی رایانه ای با این شرکت سبب افزایش 200 درصدی فروش این شرکت طراح بازی شد. در حال حاضر چندین شرکت مختلف بازی ساز به همکاری با سوپرمایتی می پردازند.

صالح سپهری فر
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها