صنایع مرتبط با ساخت تلفن‌های همراه در سال گذشته میلادی موفق به کسب درآمد نجومی 3.3 تریلیون دلار شده و بیش از 11 میلیون فرصت شغلی در اختیار مردم قرار دادند.
کد خبر: ۷۶۰۰۲۳
رکورد نجومی 3.3 تریلیون دلار درآمد برای صنایع تلفن همراه در سال گذشته

جام جم کلیک: صنایع تلفن‌های همراه هوشمند به‌نوعی یکی از مهم‌ترین صنایع جهان محسوب می‌شود زیرا امروزه تقریبا تمامی مردم کره زمین با این صنایع در ارتباط هستند، کودکان از سنین بسیار پایین شروع به کار با تلفن‌های همراه هوشمند می‌کنند و حتی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما نیز در حال تلاش برای استفاده از این پدیده هستند.

به این ترتیب چندان عجیب نیست که هنگامی که این صنایع را در سال گذشته میلادی با آمار و ارقام بررسی می‌کنیم به تعداد عجیب و غریبی از صفرها برخورد کنیم؛ در سال گذشته میلادی درآمد شرکت‌های تولید تلفن همراه در سراسر جهان برابر با 3.3 تریلیون دلار بوده است که در صورتی که بخواهید بیشتر متوجه عظمت این رقم بشوید باید به نسخه کاملا عددی آن توجه کنید: 3,300,000,000,000

این رقم با یک محاسبه بسیار ساده نشان از مصرف رقمی نزدیک به چهارصد دلار به ازای هر انسان موجود بر روی کره زمین است و همین امر به خودی خود به خوبی نشان دهنده اهمیت این صنایع و میزان همه‌گیر بودن آن خواهد بود. جالب است بدانید که از میان 25 شرکت با ارزش و بزرگ دنیا، 6 عدد از آن‌ها به‌صورت مستقیم با تلفن‌های همراه هوشمند سروکار دارند، این شش شرکت شامل، اپل، گوگل، فیس‌بوک، چاینا موبایل، ورایزن (اپراتور مخابراتی) و علی بابا هستند.

همچنین این صنایع در سال گذشته میلادی موفق شدند تا تعداد 11 میلیون شغل را در اختیار انسان‌ها قرار بدهند و کافی است تا این تعداد شغل را با مجموع افرادی که به‌صورت غیرمستقیم با این صنایع مشغول کسب درآمد هستند (مانند مغازه‌های فروش لوازم الکترونیکی و یا تعمیرگاه‌ها) جمع کنید تا دریابید که نبود این صنایع چه آسیبی به جهان وارد خواهد ساخت.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها