هشدار معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر

افزایش ۲۰ درصدی مصرف محرک‌ها و آمفتامین‌های تخدیری

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد

سن گرایش به موادمخدر در ایران: ۱۵ سالگی

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه هم اکنون یک میلیون و ۳۲۵ هزار نفر معتاد در کشور داریم، گفت: سن گرایش به مصرف مواد مخدر در کشور ۱۵ سال است و ۹/۸ درصد معتادان را نیز زنان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۴۳۲۷۶
سن گرایش به موادمخدر در ایران: ۱۵ سالگی

جام جم سرا: علیرضا جزینی در نشستی با خبرنگاران در یاسوج گفت: امسال از سوی دولت ۳۰ میلیارد تومان برای بیمه معتادان در بودجه وزارت تعاون اختصاص داده شد که در شورای عالی بیمه به تصویب رسید و تا هفته آینده، پس از تصویب در هیأت دولت اجرا می‌شود.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در خصوص وضعیت مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان و دانش آموزان گفت: در بین دانشجویان وزارت علوم ۲/۶ درصد، در بین دانشجویان وزارت بهداشت ۱/۳ درصد و در بین دانش آموزان یک درصد مواد مخدر مصرف می‌کنند که این میزان قبلا نیم درصد بود.

جزینی گسترش مواد صنعتی، عدم کنترل از سوی والدین، فشار دوستان و همسالان و عدم پوشش کافی در زمینه پیشگیری در سطح وزارت آموزش و پرورش را از مهم‌ترین دلایل افزایش مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان عنوان کرد و افزود: هم اکنون سن گرایش به مصرف مواد مخدر در کشور ۱۵ سال است.

وی همچنین یادآورشد: از یک میلیون و ۳۲۵ هزار نفر معتاد کشور ۹/۸ درصد را زنان تشکیل می‌دهند، زنانی که به مواد صنعتی شیشه روی آوردند به دلیل استفاده از قرص‌های لاغری که دارای متامفتامین و آمفتامین است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: طی هشت ماهه امسال در مجموع ۳۲۰ هزارتن مواد مخدر در کشور کشف و ضبط شد به طوری که روزانه ۱۳۰۰ کیلوگرم می‌شود. این مواد بیشتر از نوع تریاک، هروئین و شیشه هستند. در این مدت ۵۲ هزار نفر معتاد به مراکز درمانی معرفی شدند، و ۱۸۰ هزار نفر توزیع کننده خرد و خرده فروش دستگیر شدند. همچنین ۱۷۰ کارگاه تولید شیشه در کشور منهدم شد و چهار میلیون و ۳۰۰ هزار قرص و آمپول مخدر کشف شده است.

جزینی گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر معتقد است که رسانه‌ها پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند بنابریان تلاش ما بر تقویت این پل ارتباطی است به همین دلیل برای موضوع پیشگیری، آگاه سازی و آموزش همگانی معتقد هستیم که مسئولان مربوطه در راستای پیشگیری از مواد مخدر با رسانه‌ها همکاری کنند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
۰
۰
این امار نشان دهنده میزان كاری هست كه پلیس و دیگر نهادها در این رابطه انجام می دهند....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها