9 دلیل خوب برای پرهیز از نوشابه‌های رژیمی

آسپارتام، این سم شیرین

تولید نوشیدنی بر مبنای حدیث رضوی

نوشابه ای که 7 نوع اختلال را درمان می کند

عضو هیأت علمی گروه نانو فناوری مواد غذایی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی از تولید نوشیدنی بر مبنای حدیث رضوی در این مؤسسه خبر داد.
کد خبر: ۷۳۹۷۱۶
نوشابه ای که 7 نوع اختلال را درمان می کند

دکتر علی رافع گفت: این نوشیدنی معجونی از گیاهان دارویی بوده و از فواید غذایی دارویی بسیاری برخوردار است؛ این نوشیدنی که از گیاهان دارویی مانند دارچین، زنجبیل، میخک، سنبل‌ الطیب و مواد دیگری از این قبیل تولید شده به دلیل داشتن مقادیر زیاد کربوهیدرات‌های طبیعی (نظیر گلوکز و فروکتوز)، ویتامین‌ها و ترکیبات مفید آثار سلامت بخشی زیادی برای بدن دارد.

وی افزود: همچنین در تولید این نوشیدنی به جای استفاده از شکر و یا شیرین­ کننده­ های مصنوعی از عسل استفاده شده که در نتیجه محصول نهایی ارزش تغذیه‌ای بیشتری در مقایسه با نوشیدنی‌ های متداول صنعتی دارد.

رافع با یادآوری اثرات سلامت‌بخش این نوشیدنی که بر مبنای حدیث وارده از امام رضا (ع) تولید شده، افزود: با توجه به نیاز جامعه امروز تغییرات جزئی در فرمولاسیون آن داده شده که می‌تواند برای بیماری‌هایی از قبیل عوارض مفصلی، اختلالات عصبی - مغزی، ناراحتی‌های گوارشی و کبدی و اختلالات حافظه بسیار مفید باشد؛ علاوه بر این نوشیدن آن بعد از غذا به هضم کمک کرده و به لحاظ دارا بودن اجزای موثره زعفران، سبب ایجاد احساس نشاط و شادابی در مصرف کننده نیز می‌شود.

استادیار پژوهشکده علوم و صنایع غذایی گفت: مصرف این نوشیدنی بعد از غذا می‌تواند جایگزین مناسبی برای نوشابه‌های گازدار بوده و از ضررهای بسیار زیادی که مصرف این قبیل فرآورده‌ها به همراه دارد پیشگیری کند.

رافع با اشاره به تولید نمونه آزمایشگاهی این نوشیدنی، افزود: با توجه به غلظت بالای نمونه تولید شده مصرف‌کننده باید آن را به نسبت 1 به 3 با آب رقیق کند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها