معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: از ۱۲ سال پیش سیستم آدرس‌دهی ۱۲۸ بیتی پروتکل جدید اینترنت (IPV۶) معرفی شده که در ایران نیز امکان پشتیبانی از این پروتکل به تدریج تا پایان سال فراهم می‌شود.
کد خبر: ۷۳۶۶۷۴
آمریکا ۵۰ درصد آدرس‌های اینترنتی دنیا را در اختیار دارد

به گزارش جام جم کلیک به نقل از فارس: علی‌اصغر انصاری در همایش تشریح برنامه‌های گذر به IPV۶ در ایران اظهار داشت: تنها دلیل مهاجرت به IPV۶ که همگی نیازمندی‌های IP نیست بلکه هدف اصلی از این گذر بهره‌مندی از مزایای IPV۶ است.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اقدامات انجام شده در این باره گفت: تشکیل شورای راهبردی گذر به IPV۶، تشکیل کمیته اقدام سریع، تدوین سند راهبردی گذر، تدوین مکانیزم‌های گذر متناسب با شبکه کشور و عضویت در انجمن جهانی IPV۶ از جمله اقدامات، گذر از نسخه ۴ به نسخه ۶ است که در ایران انجام شده است.

وی ادامه داد: از ۱۲ سال پیش پیاده‌سازی سیستم آدرس‌دهی ۱۲۸ بیتی (پروتکل IPV۶) توسط متولیان مدیریت منابع و استانداردسازی شبکه اینترنت آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی که از نظر اقتصادی جزو ۱۰ کشور سرآمد دنیا هستند بیشترین میزان استفاده از آدرس‌های IP را به خود اختصاص دادند و کشورهای در حال توسعه و جهان سوم کمترین استفاده از آدرس‌های اینترنتی را دارند. همچنین آمریکا ۵۰ درصد IP آدرس‌ها را در اختیار دارد.

وی با اشاره به افزوده شدن ماهانه ۳۰۰ هزار کاربر به تعداد کاربران اینترنت گفت: نبود آدرس‌های IP کافی چالش پیش روی فعالان اینترنت دنیا است.

وی اظهار امیدواری کرد: پشتیبانی از پروتکل IPV۶ در ایران به تدریج تا پایان سال فراهم شود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها