محققان علوم پزشکی آمریکا پس از انجام آزمایشهایی اعلام کردند خوردن غذای پرچرب، در مردان اثراتی بسیار خطرناک‌تر از زنان به جا می‌گذارد.
کد خبر: ۷۳۴۵۶۷
غذای پرچرب برای مرد‌ها، خطرناک‌تر از زن‌ها

جام جم سرا به نقل از هلث‌اند بیوتی: در پی انجام مطالعات محققان روی موشهای آزمایشگاهی، سرپرست این پژوهندگان، دکتر دبورا کلگ، گفت: میزان آسیب‌پذیری موش‌های نر پس از مصرف غذای سرشار از چربی، از میزان آسیب‌پذیری موش‌های ماده، بمراتب بیشتر است. موش‌های ماده در این بررسی، قدرت مقابله بسیار بالایی با مواد غذایی سرشار از چربی نشان دادند.
آن‌ها می‌گویند احتمالا مغز حیوانات ماده، قدرت شیمیایی زیادی در مقابله با اثرات سوء غذاهای چرب دارد، درحالی‌ که مغز موش‌های نر از این توانایی بهره‌ای نبرده است. با تداوم چنین بررسی‌هایی شاید بتوان با چاقی در همه گروه‌های جنسی، به‌خصوص گروه مردان، مقابله کرد.
عوامل موثر در ایجاد چاقی شامل عوامل ارثی، پرخوری، تغییر سوخت‌وساز بافت چربی، کاهش تولید گرما، کاهش فعالیت جسمی بدون کاهش مقدار غذای دریافتی و برخی از داروهاست. افزایش چربی شکم نیز که به چاقی شکم موسوم است با افزایش خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی همراه است. (ترجمه: زری حسین‌زاده)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
۰
۰
البته باید توجه كرد غذای چرب برای هر دو جنس مضر است اما طبق این مقاله در شرایط مساوی برای مردها مضرتر است. هر چند عموما مردها به دلیل فعالیت بدنی بیشتر ممكن است اثرات سوء آن را تا حدودی خنثی كنند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها