مشاور ارشد رئیس‌جمهور دستور احیا و بازسازی دوباره فرودگاه مرز بین‌المللی مهران را در استان ایلام صادر کرد.
کد خبر: ۷۳۳۱۶۲
فرودگاه مهران بازسازی و احیا می‌شود

اکبر ترکان در بازدید از این فرودگاه اظهار کرد: با توجه به راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی مهران و پیگیری در شورای عالی کشور برای تبدیل این مکان به منطقه آزاد تجاری، فعال‌شدن این فرودگاه ضرورت دارد.

وی ادامه داد: مرز بین‌المللی مهران از نظر ورود و خروج مسافر و همچنین صادرات کالا دارای اهمیت ویژه‌ای است، به همین دلیل با فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی و تبدیل آن به منطقه آزاد تجاری، نیاز به توسعه زیربناها بخصوص فرودگاه دارد.

اکبر ترکان به همراه استاندار ایلام و معاونان وی و جمعی از مدیران استان از بخش‌های مختلف این فرودگاه قدیمی در شهرستان مرزی مهران بازدید کرد.

ایلام با 600 هزار نفر جمعیت و 430 کیلومتر وسعت، دارای طولانی‌ترین مرز مشترک با عراق در میان پنج استان سرحدی ایران و در همسایگی این کشور است.

مرز بین‌المللی مهران از سال 83 در استان ایلام شروع به فعالیت داشته و به دلیل برخورداری از امنیت و کوتاهی مسافت تا مرکز عراق یکی از مرزهای پر تردد کشور به شمار می‌رود.

پایانه مرزی مهران افزون بر رونق فعالیت‌های بازرگانی و اقتصادی مهم‌ترین کانون سفر گردشگران مذهبی و سیاحتی دو کشور همسایه به منظور زیارت مکان‌های مقدس دینی و مناطق سیاحتی و دیدنی ایران و عراق است.

بر پایه آمارهای رسمی، روزانه پنج تا شش هزار گردشگر ایرانی و عراقی از پایانه مسافری این مرز بین‌المللی سفر می‌کنند (ایرنا).

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها