راه‌کار گوگل برای پاک‌سازی نوارابزارهای نصب شده روی کروم

رهایی از مزاحمان کروم

جدیدترین امکانات سیستم‌عامل کروم

گوگل به ارائه محصولات با پسوند بتا یا همان آزمایشی معروف است. از سرویس ایمیل (جیمیل) گرفته تا عینک گوگل همگی برای مدت‌ها پسوند آزمایشی را با خود یدک ‌کشیده‌اند و حالا سیستم‌عامل کروم با این پسوند همراه شده است.
کد خبر: ۷۲۷۰۱۷
جدیدترین امکانات سیستم‌عامل کروم

سیستم‌عامل کروم محصول جدیدی از گوگل است که برای کروم‌بوک‌های این شرکت طراحی شده است. این محصول با کمی تفاوت نسبت به دیگر محصولات آزمایشی گوگل، دارای نسخه‌های دیگری با عناوین Stable (پایدار) و Dev (توسعه‌دهندگان) است و حق انتخاب میان این سه نسخه (آزمایشی، پایدار و توسعه‌دهندگان) در اختیار کاربران قرار گرفته است. نسخه‌های اشاره شده تفاوت‌هایی دارد که به ‌صورت مختصر به شرح آنها می‌پردازیم:

توجه: هریک از نسخه‌ها به ‌صورت یک کانال (channel) در گوگل معرفی می‌شوند. برای مثال کانال پایدار، آزمایشی و توسعه‌دهندگان.

کانال پایدار: این نسخه همان سیستم‌عامل پیش‌فرضی است که بسیاری از کاربران کروم‌بوک‌ها از آن استفاده می‌کنند. نسخه‌ پایدار نسبت به دیگر نسخه‌ها از ثبات بیشتری برخوردار است و هرچند هفته یک‌ بار برای رفع باگ‌های موجود به‌روزرسانی می‌شود. همچنین هر شش هفته یک‌ بار با اضافه شدن امکانات جدید به این سیستم‌عامل، تغییرات موردنیاز در آن اعمال می‌شود.

کانال آزمایشی: نسخه‌ آزمایشی برای افرادی مناسب است که علاقه دارند از جدیدترین امکانات در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهره‌مند شوند و اشکالات جزئی موجود در آنها را نیز می‌پذیرند. این نسخه هر شش هفته‌ یک‌ بار به‌روزرسانی می‌شود، اما امکانات جدیدی که به آن اضافه می‌شود و تغییراتی که در آن رخ می‌دهد، یک ماه پیش از ارائه در نسخه‌ پایدار صورت می‌گیرد و به عبارت دیگر شما با استفاده از این نسخه، یک ماه از کاربران نسخه‌ پایدار جلوتر هستید.

کانال توسعه‌دهندگان: این نسخه مملو از امکانات جدید و البته باگ‌های فراوان است. نسخه‌ توسعه‌دهندگان یک یا دو مرتبه در هفته به‌روزرسانی می‌شود.

اکنون که با تفاوت‌های موجود میان کانال‌های مختلف سیستم‌عامل کروم آشنا شده‌اید، دوست دارید سیستم‌عامل کروم‌بوک خود را به هریک از کانال‌های دلخواه مجهز کنید؟ برای تعویض کانال در این سیستم‌عامل می‌توانید از ترفند زیر کمک بگیرید:

1ـ از صفحه‌ اصلی کروم‌بوک خود روی آیکون پروفایل کلیک کنید.

2ـ در منوی به‌نمایش درآمده با کلیک روی Settings از سمت چپ روی لینک About کلیک کنید. (شما می‌توانید پس از باز کردن صفحه‌ مرورگر، روی منوی اصلی کلیک کرده و پس از مراجعه به Settings، گزینه‌ About یا Help را انتخاب کنید)

3ـ در صفحه‌ به‌نمایش درآمده شما می‌توانید اطلاعات کانال مورد استفاده‌ سیستم‌عامل کروم و ویرایش آن را ببینید. روی More info کلیک کرده و در ادامه روی گزینه‌ Change Channel کلیک کنید.

مهم: مرحله‌ انتخاب کانال جدید اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا در این حالت چنانچه کانال پایدار را شماره 1، کانال آزمایشی را شماره‌ 2 و کانال توسعه‌دهندگان را شماره‌ 3 نامگذاری کنیم، تعویض کانال از عدد کوچک‌تر به بزرگ‌تر بدون از دست دادن اطلاعات و براحتی امکان‌پذیر است، اما اگر بخواهید سیستم‌عامل را از کانال با عدد بیشتر به کانال با عدد کمتر تبدیل کنید، همه اطلاعات ذخیره شده در دستگاه حذف می‌شوند.

4ـ پس از انتخاب کانال موردنظر، به‌روزرسانی‌ها و فایل‌های موردنیاز دانلود شده و در نهایت با یک پیغام به شما اطلاع‌رسانی می‌شود. یک ری‌استارت ساده نیز به همه چیز پایان می‌دهد و کانال سیستم‌عامل کروم روی دستگاه شما تغییر می‌یابد.

منبع: ضمیمه کلیک
امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها