یک روانپزشک و آسیب‌شناس اجتماعی با بیان اینکه ۷۰ درصد جوانانی که معتاد می‌شوند دچار مشکلات روانی هستند، گفت: فردی که مواد مخدر صنعتی از جمله شیشه، حشیش و غیره مصرف می‌کند به دلیل مشکل روانی که دارد، سعی می‌کند به تصور غلط به آرامش دست یابد، غافل از آنکه این مواد علاوه بر تخریب روح، مغز و سایر اعضای بدن را نیز به مرور نابود می‌کند.
کد خبر: ۷۱۹۳۸۳

جام جم سرا: شهلا کرمی با اشاره به اینکه آزار جنسی کودکان سبب بروز اضطراب و اعتیاد آن‌ها به مصرف موادمخدر صنعتی در نوجوانی وجوانی می‌شود افزود: والدین باید هوشیار باشند اگر فرزندشان از اختلال اضطراب رنج می‌برد، باید بلافاصله سلامت روحی و روانی او را بسنجند و از مشاور کمک بگیرند.

این روانپزشک با انتقاد از اینکه امروزه به دلیل مشغله‌های کاری و زندگی تجملاتی، والدین کمتر به مسایل و مشکلات فرزندان خود توجه می‌کنند، افزود: خانواده مهم‌ترین نهادی است که می‌تواند از‌‌ همان بدو تولد با روش درست تربیتی، آینده‌ای عاری از هر گونه استعمال مواد مخدر و سایر موارد را برای فرزندان خود رقم زند.

کرمی همچنین در مورد رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر گفت: یکی از تاثیرگذار‌ترین برنامه‌هایی که می‌توان در مورد رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر انجام داد، ایجاد تفریحات سالم در قالب اوقات فراغت برای کودکان، نوجوانان و جوانان است.

وی تصریح کرد: اطلاع رسانی وسیع در مورد عوارض مواد مخدر از سوی نهادهای مختلف و کانون‌های فرهنگی و آموزش و بالا بردن آگاهی مردم از طریق رسانه‌ها امری خوب است، اما کافی نیست و باید به صورت عملیاتی به این موضوع ورود کرد.

این روانپزشک گفت: باید از‌‌ همان دوران کودکی برنامه‌هایی برای آموزش و افزایش مهارت‌های زندگی طراحی کرد که وقتی آنان به سن نوجوانی و جوانی می‌رسند بر اساس مهارت‌هایی که یاد گرفته‌اند، خود به خود از اعتیاد دوری کنند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها