کمیسیون ملی یونسکو در سال‌های اخیر برنامه‌هایی را برای دریافت جوایز علمی برای محققان و دانشجویان کشورهای عضو فراهم کرده است و تعداد زیادی بورس و جایزه با تلاش‌ها و پیگیری‌های کمیسیون ملی یونسکو به محققان ایرانی اعطا شده است. این روزها نیز کمیسیون ملی یونسکو ایران خبرهای خوشی را از موفقیت و درخشش محققان ایرانی در میان کشورهای عضو یونسکو اعلام کرده است.
کد خبر: ۷۰۹۷۷۷

براساس خبر اعلام شده از سوی کمیسیون ملی یونسکو ایران، جایزه یونسکو در زمینه علوم زیستی به دکتر حسین بهاروند از محققان پژوهشگاه رویان تعلق گرفت. جایزه بین‌المللی یونسکو ـ گینه استوایی جایزه‌ای است که از سوی یونسکو به پژوهشگران، موسسات و سازمان‌های مردم‌نهادی که با هدف بهبود کیفیت زندگی بشر تحقیقاتی را در حوزه علوم زیستی انجام داده باشند اعطا می‌شود.

امسال کمیسیون ملی یونسکو ایران پس از اطلاع‌رسانی این جایزه در نهایت از بین درخواست‌های ارائه شده از سوی متقاضیان سه نفر از افراد واجد شرایط را به یونسکو معرفی کرد که از بین این سه نفر دکتر حسین بهاروند، رئیس پژوهشکده سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان به همراه دو منتخب دیگر از کشورهای عضو یونسکو به طور مشترک به عنوان برندگان این جایزه در سال‌های 2015 ـ 2014 معرفی شده‌اند. این نخستین‌بار است که محققی از کشورمان موفق به دریافت این جایزه می‌شود. مبلغ در نظر گرفته شده برای این جایزه 300 هزار دلار است که به همراه یک لوح سپاس در مراسمی به برندگان اعطا خواهد شد.علاوه بر این، دو محقق جوان ایرانی موفق شدند جایزه بورس دیوار بزرگ چین را از آن خود سازند.

کمیسیون ملی یونسکو پس از دریافت درخواست متقاضیان این جایزه، دو نفر از افراد واجد شرایط یونسکو را برای دریافت بورس دیوار بزرگ چین معرفی کرده بود که پس از داوری در نهایت نام حمید باستانی، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی محیط‌زیست دانشگاه تهران و فاطمه فیروزی، دانشجوی دکتری اقلیم‌شناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان در فهرست 25 برنده این جایزه اعلام شد. مدت این بورس یک سال است که فرصت مناسبی را برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های چین برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های تحصیلی فنی ـ مهندسی، کشاورزی، منابع طبیعی و علوم کاربردی فراهم می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها