نیروهای نظامی پیشمرگه کردستان عراق اعلام کردند که به طور کامل سد موصل را از نیروهای داعش باز پس گرفتند.
کد خبر: ۷۰۶۷۷۶
سد موصل از داعش پس گرفته شد

شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری به نقل از منابع خبری عراقی گزارش دادنیروهای نظامی پیشمرگه کردستان عراق اعلام کردند که به طور کامل سد موصل را پس گرفتند.

هلاکت دهها داعشی در حمله جنگنده های ارتش عراق

در حملات جنگنده های ارتش عراق به محل های تجمع تروریست های داعش در مناطق مختلف این کشور، دهها تن از آنها به هلاکت رسیدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه العالم، ارتش عراق عملیات نظامی خود را برای بازپس گیری سد موصل ادامه داد و در جریان آن جنگنده های ارتش با حمله به محل های تجمع گروه تروریستی داعش دهها تن از آنها را به هلاکت رساندند.

این در حالی است که یکی از فرماندهان نیروهای پیشمرگه اعلام کرد نیروهایش کنترل بخش شرقی این سد را بدست گرفته اند.

ارتش آمریکا هم اعلام کرد هواپیماهای آمریکایی 9 موضع تروریست ها را در نزدیک اربیل و سد موصل هدف حمله قرار داده اند.

مصطفی اسماعیل گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه گفت: جنگی شدید علیه داعش جریان دارد و این بار نیروی هوایی عراق وارد میدان شده است. نیروی هوایی عراق ظرف ساعات گذشته توانست دهها تن از نیروها و فرماندهان گروه داعش در چند منطقه عراق را به هلاکت برساند یا زخمی کند.

در استان نینوا مهمترین دژ و پناهگاه داعش در عراق، هواپیماهای جنگی از حملات نیروهای عشایر و ارتش برای بازپس گیری سد موصل و بیرون راندن تروریست ها از این نقطه راهبردی پشتیبانی کردند.

یک بیانیه نظامی از تخریب محل تجمعات نیروهای داعش در نزدیکی این سد که تاسیساتی راهبری به شمار می رود که از دو ماه پیش تاکنون به تصرف آنها درآمده است خبر داد.

در شهر تلعفر در غرب نینوا هم ابو انس الجولانی از فرماندهان داعش به همراه 16 تن دیگر از عناصر این گروهک در جریان حملات هوایی به هلاکت رسیدند.

در استان الانبار جنگنده های عراقی به محل تجمع فرماندهان داعش حمله کردند که براثر آن تعدادی از عناصر این گروهک از جمله ابو محمد الشامی، ابو فاطمه المغربی، سامی محلاوی و ابو انس السامرائی در شهر القائم در مجاورت مرز سوریه به هلاکت رسیدند.

20 تن از عناصر داعش نیز در منطقه پروانه از توابع شهر حدیثه در غرب عراق بعلاوه 22 تروریست دیگر از جمله 7 تن از اتباع سایر کشورهای عربی در استان بابل در حملات هوایی ارتش عراق به منطقه الفاضلیه در ناحیه جرف الصخر در شمال این استان کشته شدند.

اما در جنوب غرب بغداد پایتخت عراق هم تعدادی از تروریست ها در ناحیه اللطیفیه به همراه فرمانده آنها در حملات موشکی ارتش به هلاکت رسیدند. نیروهای ارتش همچنین 25 تن از تروریست ها را در عملیاتی امنیتی در منطقه «عرب جاسم» در جنوب پایتخت به هلاکت رسانیدند.

در این عملیات همچنین یک تیم تروریستی متخصص در بمب گذاری و منفجر کردن خودرو، در محله دانشگاه در غرب پایتخت متلاشی و اعضای آن کشته شدند.

عقب نشینی 450 سرکرده داعش به مرزهای سوریه

450 تن از عناصر تروریستی داعش از موصل به مرزهای سوریه عقب نشینی کردند.

به گزارش العراقیه، مقامات موصل اعلام کردند چهارصد و پنجاه تن از سرکرده های عربی اصلی گروه تروریستی داعش به مرزهای سوریه عقب نشینی کردند.

این مقامات اعلام کردند عناصر گروه تروریستی مهاجرت معکوس از موصل به مرزهای سوریه را آغاز کرده اند. بیشتر این چهارصد و پنجاه نفر از سرکرده های عربی این گروه تروریستی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مجید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
۰
۰
....زنده باد پیشمرگه های كرد ومرده باد داعش و خلیفه بغدادی ملعون
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
۰
۰
نگذارید فرار كنند

نیازمندی ها