همزمان با انتشار اخباری درباره فرار ابوبکر البغدادی به سوریه و یا به نقل از برخی منابع، گریز وی به استان الانبار،نیروهای عراقی امروز توانستند سد مهم موصل و دو منطقه دیگر را از وجود تروریستهای تکفیری داعش پاکسازی کنند.
کد خبر: ۷۰۶۴۴۹
آزادی سد موصل و فرار البغدادی به سوریه

به گزارش شبکه الفرات، نیروهای پیشمرگه(منطقه کردستان عراق) با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق توانستند سد موصل را از گروه تروریستی داعش پس بگیرند.

یک منبع امنیتی عراقی با بیان این خبر تاکید کرد نبرد با تروریستهای داعش در حال حاضر در اطراف سد موصل ادامه دارد.

خبر دیگر اینکه نیروهای پیشمرگه با حمایت نیروی هوایی عراق توانستند ناحیه تل اسقف و باطانیه شهر تلکیف موصل را از وجود تروریستهای داعش پاکسازی کنند.

عملیات پاکسازی این دو منطقه با تلفات سنگین تروریستهای تکفیری همراه بود، در این عملیات تعداد زیادی خودرو وابسته به داعش منهدم شد.

الجزیره نیز اعلام کرد، نیروهای پیشمرگ کردستان عراق از صبح شنبه با حمایت و همکاری جنگنده‌های آمریکایی عملیات خود را برای بازپس گیری سد موصل آغاز کردند.

به گزارش منابع کرد، جنگنده‌های آمریکایی و نیروهای عراقی پایگاه‌های گروه داعش در منطقه سنجار واقع در غزب سد موصل را هدف قرار دادند.

به گزارش منابع پزشکی، 11 تن از اعضای داعش در حملات جنگنده‌های آمریکایی به اطراف سد موصل به هلاکت رسیدند.

همچنین ارتش آمریکا اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکایی با هدف کمک به نیروهای کرد برای بازپس گیری سد موصل از تروریست‌های داعش 9 حمله هوایی را در نزدیکی اربیل و سد موصل انجام دادند.

از سوی دیگر، ساکنان الانبار اعلام کردند که ابوبکر بغدادی، رئیس گروه داعش برای دیدار با نیروهای خود در دو شهرک راوه و القائم واقع در غرب الانبار به این استان رفت و حدود 50 خودرو حامل عاملان انتحاری برای محافظت از بغدادی او را همراهی می‌کردند.

به گزارش ساکنان الانبار، بغدادی در حال حاضر در شهرک القائم حضور دارد و قرار است به استان الرقه در سوریه برود.

این در حالی است که برخی منابع اعلام کرده اند که بغدادی از موصل به سوریه گریخته است.

به گزارش قبایل عراق، گردان‌های الحمزه حملاتی را علیه داعش در غرب الرمادی آغاز کردند.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین عراق نیز اعلام کرد که 11 تن از اعضای داعش خود را تسلیم نیروهای امنیتی در منطقه " الضلوعیه" واقع در جنوب تکریت کردند. (مهر-ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها