وزیر راه و شهرسازی : حفظ جان مسافر و مسئولیت ایمنی پرواز بر عهده ایرلاین است

پرواز آنتونف‌های زمینگیر ممنوع شد

با وجود آن که با سقوط آنتونف - 140، دیگر هیچ‌یک از این هواپیماها در خطوط پروازی ایران فعال نیست، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در اقدامی که به نوشدارو بعد مرگ سهراب می‌ماند، پرواز و فعالیت هواپیماهای زمینگیر را ممنوع کرد.
کد خبر: ۷۰۴۵۷۶

به گزارش ایرنا، براساس ابلاغ رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، فعالیت پروازی هواپیماهای آنتونف- 140 از دیروز ممنوع شد.

علیرضا جهانگیریان در این باره گفت: براساس دستور رئیس جمهوری و ابلاغ وزیر راه و شهرسازی مبنی بر توقف فعالیت پروازی هواپیماهای آنتونف - 140 در فرودگاه‌های غیرنظامی کشور از بیستم مرداد 93 ، فعالیت پروازی هواپیماهای فوق ممنوع شد.

در همین حال، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که هواپیمای آنتونف - 140 که دو روز پیش سقوط کرد، آخرین هواپیما از این نوع بود که در آسمان ایران پرواز می‌کرد، گفت: چهار هواپیمای آنتونف -140 به دلیل نبود قطعه زمینگیر و یک هواپیمای دیگر در اوکراین در حال تعمیر است. احمد مجیدی در گفت‌وگو با مهر درباره این‌که چه تعداد هواپیمای آنتونف - 140 قبل از سقوط این هواپیما پرواز داشت، افزود: این آخرین هواپیمای آنتونف - 140 بود که در آسمان ایران پرواز می‌کرد و جز این، هواپیمای دیگری پرواز نداشت.

وی با بیان این‌که اکنون چهار فروند از این هواپیما در کشور وجود دارد، اظهار کرد: این هواپیماها به دلیل کمبود قطعه در مرحله تعمیر است و اجازه پرواز ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: یک هواپیمای دیگر آنتونف - 140 هم برای تعمیر به کشور اوکراین فرستاده شده بود که تا یک ماه دیگر تحویل ایران می‌شود اما با توجه به دستور رئیس‌جمهور فعلا اجازه پرواز ندارد.

مجیدی درباره جعبه سیاه هواپیما نیز افزود: سازمان هواپیمایی اعلام کرده که امکانات خواندن اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما را در کشور داریم اما به دلیل این‌که کشور سازنده هواپیما باید در زمان باز کردن جعبه سیاه حاضر باشد، بنابراین به کشور اوکراین درخواست دادیم که کارشناسان خود را به ایران بفرستند.

وی درباره آخرین وضع مجروحان این حادثه، افزود: سه نفر از مجروحان در کما هستند که امیدواریم هرچه زودتر بهبود پیدا کنند و بقیه مجروحان حال مساعدی دارند.

از سوی دیگر، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که نظارت و پاسخگویی جان مسافران بر عهده شرکت هواپیمایی سپاهان است و این شرکت باید پاسخگو باشد، از احضار مدیر شرکت به کمیته بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد.‌به گزارش روابط‌عمومی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی که دیروز در جلسه بررسی سانحه هوایی هواپیمای آنتونف - 140 سخن می‌گفت، بیان کرد: مسئولیت خدمات پرواز و مسئولیت ایمنی و پرواز‌، نظارت و پاسخگویی جان مسافران بر عهده شرکت هواپیمایی سپاهان است و این شرکت باید پاسخگو باشد.

وی گفت: در کمیته‌ای که دستور تشکیل آن داده شده است، افراد متخصص در بخش‌های موتور، استاندارد، ‌مراقبت پرواز و عملیات کمیته پنج نفره‌ای حضور دارند.وی افزود: این کمیته توضیحات سانحه را بررسی و گزارش‌های رسمی را برای اطلاع عموم منتشر کنند و این کمیته با هیچ محدودیتی مواجه نیست.وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: جعبه سیاه هواپیما به دست آمده است و کمیته با سرعت‌ بیشتری می‌تواند سانحه را بررسی کند.آخوندی بیان کرد: کمیته می‌تواند 11 گروه تخصصی را تشکیل دهد تا مسائل مختلف رسیدگی شود.وزیر راه و شهرسازی همچنین از شورای عالی هواپیمایی خواست تا درباره ساختار سازمان هواپیمایی کشور تشکیل جلسه دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها