مروری بر سیستم‌های دسکتاپ و آینده‌ای که در انتظار آن است

آینده دسکتاپ روشن است

نرم‌افزارهایی برای زندگی همراه

این روزها برنامه‌نویسان بیشتر از آن که دنبال تولید نرم‌افزارهای سنگین و حجیم مناسب برای کامپیوترهای دسکتاپ یا سرورها باشند، به دنیای هیجان انگیز ابزارهای همراه روی آورده‌اند. در این میان ما نیز هر هفته با اصرار فراوان خوانندگان زیادی روبه‌رو می‌شویم که خواهان آشنایی با برنامک‌های جدید هستند. این شد که در این شماره کلیک، صفحه زندگی همراه را کاملا به معرفی چند برنامک کاربردی و تفریحی اختصاص دادیم.
کد خبر: ۷۰۴۰۳۲

عنوان نرم‌افزار: TonePad

سیستم‌عامل: آی.او.اس

نرم‌افزارهای مختلفی برای تبدیل دستگاه‌های هوشمند به پیانو، ارگ و گیتار طراحی شده‌، اما نرم‌افزار TonePad یک ویژگی منحصر‌به‌فرد دارد که باعث می‌شود بسیاری از دوستداران موزیک به آن علاقه‌مند شوند. محیط این نرم‌افزار برخلاف برنامه‌های مشابه، نه شبیه گیتار است نه شبیه پیانو. شما با یک صفحه روبه‌رو هستید که از نقاط کوچکی تشکیل شده است. این نقاط در یک مربع 16 در 16 خانه ​چیده شده‌اند و با لمس کردن نقاط روی صفحه روشن می‌شوند. با روشن کردن نقاط موجود و نوشتن نت‌های موسیقی می‌توانید ملودی دلخواه خود را بنویسید و همزمان به آن گوش دهید.

در صورت نیاز می‌توانید نوت را تغییر دهید و آن را ویرایش کنید، موسیقی را در یک فایل ذخیره کنید یا حتی آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. نرم‌افزار TonePad با قابلیت استفاده به‌صورت کاملا رایگان در آیفون، آیپد و آی‌پاد تاچ مجهز به سیستم‌عامل آی.او.اس 4.3 و بالاتر قابل اجراست.

http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌BGCznt

عنوان نرم‌افزار: Animated LockScreen

سیستم‌عامل: ویندوزفون 8 و 8.1

به جرات می‌توان گفت صفحه‌ قفل در تلفن‌های همراه از جمله بخش‌هایی است که مدام در معرض دید کاربران قرار دارد. باتوجه به اهمیت این صفحه، زیبایی آن نیز برای بسیاری از کاربران جایگاه ویژه‌ دارد. نرم‌افزار Animated LockScreen نیز برای همین دسته از کاربران طراحی شده است. به کمک این برنامه تصاویر متحرک با افکت‌هایی بسیار زیبا به تلفن همراه ویندوزفونی اضافه و صفحه‌ قفل دستگاه شما به‌طور کامل دگرگون می‌شود.

این نسخه از نرم‌افزار پیش‌نمایشی از نسخه‌ اصلی است که قرار است بزودی عرضه شود. در این نسخه چهار تم وجود دارد و می‌توانید رایگان از آن استفاده کنید.

http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌UgR8YT

عنوان نرم‌افزار: Birthdays

سیستم‌عامل: اندروید 2.1 و بالاتر

به‌یاد داشتن تاریخ تولد دوستان و آشنایان برای بسیاری از کاربران‌ اهمیت ویژه‌ای دارد. متاسفانه این روزها در عصر فناوری به‌جای این که فکر انسان‌ها آزادتر شود و رایانه‌ها و سیستم‌های هوشمند کارها را انجام دهند، مشغله فکری انسان‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شود و به‌ همین دلیل، به یاد داشتن برخی مسائل از جمله تاریخ تولد می‌تواند به یکی از مشکل‌ترین کارها تبدیل شود.

نرم‌افزار Birthdays با توجه به همین مشغله‌ها طراحی شده است. این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد تا از تاریخ تولد دوستان، آشنایان، همسر و... یا یک روز پیش از آن از این واقعه باخبر شوید و اقدامات لازم را برای تبریک و تهیه کادو انجام دهید. این نرم‌افزار با فراخوان فهرست دوستان شما از شبکه‌های اجتماعی، تاریخ تولدها را به‌طور خودکار در خود ذخیره می‌کند و با کمک ویجت‌های بسیار زیبایی که در خود جای داده، تولد‌های پیش‌رو را به شما نشان می‌دهد.

شما می‌توانید با استفاده از قالب‌های متنی از پیش‌تعریف شده در نرم‌افزار، پیام تبریک تولد را بسادگی برای فرد مورد نظر ارسال کنید یا با او تماس تلفنی بگیرید و تولدش را تبریک بگویید.

پشتیبانی از تقویم‌های مختلف، نمایش هشدار از سوی ویجت‌ها و پشتیبانی از قابلیت ایجاد Reminder برای تماس با فرد متولد شده در هر روز، از جمله امکانات این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود.

Google Play: http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌bzWRRk

Bazaar: http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌iJdARf

Cando: http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌KavwTO

عنوان نرم‌افزار: History Eraser - Cleaner

سیستم‌عامل: اندروید

در شماره‌های گذشته کلیک هنگام معرفی برخی نرم‌افزارها و بازی‌ها عنوان کردیم کمتر برنامه‌ای می‌تواند در تعداد نصب روی دستگاه‌های اندرویدی به بازه‌ 50 میلیونی برسد. نرم‌افزار History Eraser – Cleaner جزو این دسته از نرم‌افزارهاست و در بازه‌ ده تا 50 میلیون نصب قرار گرفته است. این برنامه همه امکانات لازم برای پاک کردن ردپاهای به‌جا مانده در دستگاه اندرویدی شما را در اختیارتان قرار می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد تا فعالیت بالا را فقط با فشار یک دکمه انجام دهید.

محافظت از حریم خصوصی و افزایش فضای خالی روی حافظه داخلی از مزایای استفاده از این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود. برخی ویژگی‌های کلیدی این نرم‌افزار عبارت است از:

حذف تاریخچه مرورگر، حذف تاریخچه‌تماس‌ها، حذف پیام‌های کوتاه، حذف تاریخچه جستجوهای گوگل‌پلی، سایت گوگل و دیگر سایت‌های جستجوگر، حذف تاریخچه جستجوها در نقشه گوگل، حذف جستجوها از برنامه جیمیل، حذف اطلاعات ذخیره شده در حافظه موقت، پاکسازی حافظه کش برنامه‌ها و حذف فهرست دانلودها.

Google Play: http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌IGx0kq

Bazaar: http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌tU0sH0

عنوان بازی: 100Balls

سیستم‌عامل: اندروید، آی.او.اس و ویندوزفون

بازی‌های ساده و اعتیادآور همیشه محبوب هستند. بازی 100Balls نیز از جمله این بازی‌های مهیج و جذاب است که روش بازی بسیار ساده‌ای دارد، اما در تمام سیستم های‌عامل‌ ‌بخصوص اندروید توانسته است کاربران زیادی را به خود جلب کند. این بازی نیز در گوگل‌پلی رکورد نصب در بازه ده تا 50 میلیون را به دست آورده است و در سیستم های‌عامل‌ ویندوزفون و آی.او.اس جزو بازی‌های محبوب به‌شمار می‌رود. در 100Balls تعدادی توپ رنگی و لیوان خالی مشاهده خواهید کرد. با فشار انگشت روی صفحه، در محفظه نگهداری توپ‌ها باز می‌شود و لیوان‌ها شروع به حرکت می‌کنند. شما ‌باید با استفاده از قوانین فیزیک و واکنش‌های سریع خود نگذارید توپ‌ها بیرون بریزند و سعی کنید لیوان‌ها را پر از توپ کنید. توپ‌ها در هر رنگ امتیاز مشخصی دارند و هرچه بتوانید مدت زمان بیشتری لیوان‌ها را پر نگهدارید تا لیوان‌ها و توپ‌ها تمام نشوند، امتیاز بیشتری نصیب شما می‌شود و رکورد بهتری را ثبت خواهید کرد. زمانی که لیوانی خالی باشد، از چرخه حذف می‌شود و با خالی شدن صفحه‌ بازی از لیوان‌ها یا توپ‌ها بازی به پایان می‌رسد.

Google Play: http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌JBszP3

Bazaar: http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌mSmRGE

Cando: http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌YiMdkw

iOS: http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌LrLHb8

Windows Phone: http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌ylzQkt

عنوان بازی: Extreme Forklifting

سیستم‌عامل: ویندوزفون 8 و 8.1

تا به‌حال انبارهای بزرگ کالا، گمرک و کشتی‌های باربری را دیده‌اید؟ در همه مثال‌های عنوان شده مجموعه‌ای از جعبه (پالت) در اندازه‌های مختلف به‌طور کاملا منظم و دقیق روی یکدیگر و کنار هم چیده شده‌اند و به این ترتیب بیشترین بهره‌وری از فضای موجود صورت می‌گیرد. آیا می‌دانید چیدمان این بارها و پالت‌ها با لیفتراک یا جرثقیل‌های کوچکی که به چنگکی در بخش جلویی مجهز است، صورت می‌گیرد؟ دوست دارید کار در این انبارها و رانندگی با این لیفتراک‌ها را تجربه کنید؟ بازی Extreme Forklifting می‌تواند لذت رانندگی در یک انبار بزرگ کالا را برای شما به ارمغان آورد. در این بازی وظیفه رانندگی جرثقیل با شماست و ‌باید با دقت و سرعت، پالت‌های بار را از محلی به محل دیگر جابه‌جا کنید. حمل هر پالت موجب کسب امتیاز می‌شود و در صورتی‌که پالت‌ها را بدون صدمه زدن به محل موردنظر منتقل کنید، امتیاز بیشتری به‌دست خواهید آورد. عبور از مسیرهای ناهموار، پالت‌های سنگین دارای وزن نامتقارن و اجسام بزرگ همچون خودرو از جمله مواردی است که اجرای این بازی را دشوار می‌کند و لذت کسب امتیاز در آن را افزایش می‌دهد. بازی کاملا رایگان Extreme Forklifting از گرافیک سه‌بعدی بسیار خوبی برخوردار است.

http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌uTF65q

مریم محمدبیکی‌فراهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها