این سریال از 25 مرداد در جدول پخش شبکه 3 قرار می‌گیرد

«دردسرهای عظیم» به روایت مهدی هاشمی

سریال تلویزیونی «دردسرهای عظیم» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی مهران مهام و ایرج محمدی برای پخش از شبکه سه تولید می‌شود، مهدی هاشمی در این سریال نقش اصلی را بازی می‌کند.
کد خبر: ۷۰۱۳۵۰
«دردسرهای عظیم» به روایت مهدی هاشمی
به گزارش جام‌جم، در این سریال علاوه بر مهدی هاشمی، مریم سعادت، شهین تسلیمی، مهران رجبی، پرستو گلستانی، جواد عزتی، امیر غفارمنش، صفا آقاجانی، الناز حبیبی، زهره فکورصبور، اشکان اشتیاق و بهشاد شریفیان هم ایفای نقش می‌کنند.

سریال تلویزیونی دردسرهای عظیم روایتگر دو طبقه مرفه و متوسط است که در اثر حادثه‌ای یک فرد پولدار به جمع افراد خانواده‌ای می‌پیوندد که به لحاظ مالی وضع متوسطی دارند، تا این‌که در اثر اتفاقاتی تحولاتی در زندگی این فرد اتفاق می‌افتد.

مهران مهام، یکی از تهیه‌کنندگان سریال دردسرهای عظیم درباره تولید آن به جام‌جم گفت: این سریال در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید می‌شود و اکنون مشغول تصویربرداری صحنه‌های خیابانی و گذری در بلوار ارتش هستیم. همزمان با ضبط مراحل فنی هم انجام می‌شود. پخش این سریال شبانه از بیست و پنجم مرداد ماه ساعت 20 و 45 دقیقه از شبکه سه آغاز خواهد شد.

این تهیه‌کننده عنوان کرد: بیشتر لوکیشن‌های آن در تهران است و بخشی از قصه سریال در لواسان می‌گذرد. تصویربرداری هم از اردیبهشت ماه شروع شده و همچنان ادامه دارد. حسین غضنفری تدوین سریال دردسرهای عظیم را انجام می‌دهد و مجید یوسفی و حمیدرضا صدری به ترتیب صداگذاری و ساخت موسیقی را به عهده دارند.

مهام درباره نگارش این سریال گفت: در ابتدا محمدرضا فاضلی بخش‌هایی از فیلمنامه را نوشت، اما بعد از هشت ماه از این کار کناره‌گیری کرد و ما نوشتن فیلمنامه را به علیرضا کاظمی‌پور و سعید جلالی سپردیم و آنها از ابتدا شروع به نگارش کردند.

وی با اشاره به هدف از ساخت این سریال عنوان کرد: اعتقاد دارم خدا زمان و فرصتی در اختیار ما برای زیستن گذاشته و ما از این فرصت باید برای پاک شدن استفاده کنیم و به رحمانیت خدا ایمان داشته باشیم. ما این موضوع را در فضای شیرین سریال نشان می‌دهیم و قصد داریم بگوییم که خداوند همیشه در کنار ماست و فرصت درست شدن و پاک شدن را به ما می‌دهد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: گاهی اوقات آدم‌ها قدرت نه گفتن به برخی را ندارند و همین به ایجاد مشکلاتی منجر می‌شود، در سریال دردسرهای عظیم به این مساله هم خواهیم پرداخت. هدف دیگر از تولید این سریال نشان دادن اختلافات طبقاتی است. همه می‌دانیم پول بیشتر مساوی با دردسرهای بیشتر است و کسانی که پول کمتری دارند، راحت‌تر زندگی می‌کنند. بنابراین به این موضوع هم در ساخت سریال دردسرهای عظیم توجه کرده‌ایم.

مهام با اشاره به نقش بازیگران این سریال گفت: مهدی هاشمی نقش فرحان مقصودی را بازی می‌کند که شخصیت اصلی داستان است، پرستو گلستانی نقش همسر فرحان، شهین تسلیمی نقش منیر صاحبخانه، مریم سعادت نقش فیروزه، مهران رجبی نقش میرزاده، صفا آقاجانی نقش همسر میرزاده، الناز حبیبی نقش بهار دختر فیروزه، جواد عزتی نقش یکی از مستاجران، امیر غفارمنش نقش پسر منیر، اشکان اشتیاق نقش پسر فرحان و زهره فکور صبور نقش دختر فرحان را به عهده دارد. بهشاد شریفیان هم نقش شریک فرحان را بازی می‌کند که با فرحان در کار ساختمان‌سازی مشغول است.

وی درباره انتخاب برزو نیک‌نژاد برای کارگردانی سریال دردسرهای عظیم گفت: یکی از اقداماتی که ما در دفترمان انجام می‌دهیم، شناسایی استعدادهای جوان است. در طول این سال‌ها هم شاهد بودید که همین استعدادها بهترین‌های سینما و تلویزیون شدند. به همین دلیل ما به دنبال یک کارگردان جوان، اما با تجربه بودیم که بتواند با سلیقه جدید و خوبش یک اثر مناسب را بسازد.

این تهیه‌کننده افزود: زمانی که برزو نیک‌نژاد فیلمنامه سریال روزهای بد به در را می‌نوشت، احساس کردم جوان بسیار خوشفکر و با استعدادی است و می‌توانیم روی او سرمایه‌گذاری کنیم. به همین دلیل او را انتخاب کردیم و از نتیجه کار هم راضی هستیم.

مهام درباره انتخاب بازیگران سریال هم گفت: در ابتدا قرار بود این سریال برای ماه رمضان تولید شود، اما از آنجا که ما وسواس زیادی برای فیلمنامه و انتخاب بازیگران داشتیم، تصمیم گرفتیم به جای انجام یک کار عجله‌ای با کمی تامل یک سریال با حضور بازیگران حرفه‌ای بسازیم. خوشبختانه توانستیم بازیگران مناسب را جذب کنیم.

وی درباره انتخاب مهدی هاشمی برای نقش اصلی سریال گفت: هاشمی از بازیگران توانمند سینما و تلویزیون ایران است. ما قبل از سریال دردسرهای عظیم در سریال‌های طلسم‌شدگان و کارآگاهان از حضور مهدی هاشمی استفاده کرده بودیم و هر دو طرف از این همکاری راضی بودیم.

این تهیه‌کننده ادامه داد: البته علاقه‌مند بودم از حضور مهدی هاشمی برای سریال روزهای بد به در هم استفاده کنم، اما جایگاهی برای او در این سریال نبود، اما مهدی هاشمی از ابتدای نگارش سریال دردسرهای عظیم همراه با ما بود، گرچه چند بار مثل ماهی از دست ما سر خورد، اما بالاخره راضی به بازی شد.

برخی از عوامل سازنده این سریال عبارتند از: مدیر تصویربرداری فرشاد گل‌سفیدی، صدابردار امیر پرتوی‌نژاد، طراح صحنه و لباس قاسم ترکاشوند، طراح گریم زهره سیه‌پوش، دستیاران کارگردان احسان سجادی و حامد مختاری، برنامه‌ریز مجتبی خادم‌زاده و عکاس مریم تخت‌کشیان.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها