گردش خیابانی با جنایت پایان یافت

اعتراف به رفیق‌کشی

پسر جوانی که متهم است دوست خودش را به قتل رسانده است در بازجویی‌ها ادعا کرد رفتار مقتول باعث شد او دست به ارتکاب جنایت بزند.
کد خبر: ۶۹۶۸۱۶
اعتراف به رفیق‌کشی
کارآگاهان پلیس آگاهی استان خراسان رضوی چندی قبل از طریق مسئولان یک بیمارستان مطلع شدند پسری جوان به نام داریوش هدف ضربه چاقو قرار گرفته و بعد از انتقال به مرکز درمانی با وجود تلاش پزشکان به دلیل خونریزی شدید جانش را از دست داده است. ماموران برای بررسی موضوع به بیمارستان رفتند و متوجه شدند داریوش توسط چند پسر جوان به بیمارستان منتقل شده است. آن افراد توضیح دادند مقتول در لحظات پایانی عمرش همراه یکی از دوستان‌شان به نام سیامک بود.

به این ترتیب نام سیامک به عنوان مظنون اصلی در پرونده ثبت و جسد نیز به پزشکی قانونی منتقل شد. متخصصان بعد از آزمایش‌های لازم تائید کردند مرگ داریوش بر اثر اصابت ضربه جسم برنده است.

کارآگاهان بعد از شناسایی محل سکونت سیامک به آنجا رفتند، اما فهمیدند وی بعد از ارتکاب قتل به خانه بازگشته و پس از تعویض لباس و برداشتن پول، فرار کرده است. به این ترتیب تحقیقات برای یافتن ردی از متهم جوان ادامه یافت تا این‌که سرانجام سیامک خودش به پلیس مراجعه کرد و تسلیم شد.

متهم در بازجویی گفت: من و داریوش از مدت‌ها قبل با هم دوست بودیم و مشکل خاصی وجود نداشت تا این‌که روز حادثه داریوش پیشنهاد کرد با هم به گردش برویم او با خودرو سراغم آمد. بعد سراغ سه نفر دیگر از دوستان‌مان رفتیم و با هم کمی در خیابان‌ها گردش کردیم، بعد از آن دو نفر از بچه‌ها از ما جدا شدند و ما سه نفری به پرسه زدن ادامه دادیم تا این‌که وقتی به محلی خلوت رسیدیم، داریوش توقف کرد و از من خواست همراهش به ساختمان نیمه‌کاره‌ای که در آن نزدیکی بود، بروم تا موضوعی را مطرح کند. دوست مشترک‌مان در خودرو منتظر ماند و ما دو نفری به ساختمان نیمه‌کاره رفتیم و در آنجا کمی صحبت کردیم، اما ناگهان او حرف‌های نامربوطی به زبان آورد و خواسته‌ای را مطرح کرد که بشدت عصبانی شدم. به همین دلیل چاقویی را که در جیبم داشتم، بیرون آوردم و با آن ضربه‌ای به داریوش زدم و بسرعت فرار کردم.

متهم به قتل ادامه داد: «بشدت ترسیده بودم و نمی‌دانستم چه باید بکنم، بسرعت به سمت خانه‌مان به راه افتادم. وقتی خانواده‌ام مرا در آن وضع دیدند، ماجرا را پرسیدند و مجبور شدم حقیقت را به آنها بگویم. سپس از خانه فرار کردم. جایی برای رفتن نداشتم آن شب تا صبح در خیابان‌ها پرسه زدم. بعد باخبر شدم ماموران مرا شناسایی کرده‌اند. می‌دانستم دیر یا زود به دام می‌افتم، به همین دلیل تصمیم گرفتم خودم را به پلیس معرفی و واقعیت‌ها را بازگو کنم.»

سیامک در پایان اظهاراتش گفت: «من قصد نداشتم داریوش را بکشم، اما آن روز از شنیدن حرف‌هایش چنان عصبانی شدم که نتوانستم جلوی خودم را بگیرم البته وقتی هم ضربه را وارد کردم هدفم کشتن نبود، اما او جانش را از دست داد و حالا از کاری که کرده‌ام پشیمان هستم.»

کارآگاهان در گام بعدی تحقیقات به پرس‌وجو از دوست مشترک متهم و مقتول پرداختند. این جوان گفت: «آن روز وقتی داریوش و سیامک وارد ساختمان نیمه‌کاره شدند، منتظرشان ماندم، اما خبری از آنها نشد، به همین دلیل داخل ساختمان رفتم و دیدم داریوش چاقو خورده است. او را به کمک دوستانم بسرعت به بیمارستان رساندم، اما پزشکان نتوانستند جانش را نجات بدهند.»

بنا به این گزارش، متهم اکنون در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات قضایی از وی ادامه دارد. (ضمیمه تپش)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها