بشار اسد پس از ادای سوگند:

حلب و الرقه را آزاد خواهیم کرد

"بشار اسد" پس از ادای سوگند به عنوان رئیس جمهوری جدید سوریه برای هفت سال آینده، تاکید کرد: حلب در قلب ما قرار دارد و چگونه می شود آن را فراموش کنیم. تا زمامی که حلب آزاد نشود، آرام نخواهیم گرفت. ملت و دولت سوریه هرگز استان الرقه را فراموش نکرده اند، آزادی آن از کنترل گروههای تروریستی قریب الوقوع است.
کد خبر: ۶۹۶۶۳۸
حلب و الرقه را آزاد خواهیم کرد

به گزارش تلویزیون سوریه، بشار اسد تاکید کرد: پیروز واقعی انتخابات ریاست جمهوری سوریه، مردم بودند.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری سوریه در واقع دفاع از مشروعیت ملی کشور بود.

بشار اسد تاکید کرد: کشورهای غربی با واکنشهایی که نسبت به انتخابات ریاست جمهوری سوریه نشان دادند بار دیگر چهره منافقانه خود را نمایان کردند.

وی گفت: طرحی برای منطقه وجود دارد که در مرزهای سوریه خلاصه نمی شود. طرفهایی وجود دارند که حملات علیه سوریه را متوقف نمی کنند. البته آینده از آن ملت سوریه است که همچنان قدرت خود را برای مقاومت و سازندگی حفظ کرده است.

بشار اسد تاکید کرد: کشورهایی که از تروریسم دفاع کردند، هزینه بالایی را متحمل خواهند شد. البته همه امپراطوریهای سیاست، پول و نفت در برابر اقدامات راستین ملی هیچ ارزشی ندارند. باید تاکید کنم که سوریها پروژه های غربیها و عوامل آنها را نقش بر آب کردند.

وی افزود: هر شخص و یا گروهی که در جریان بحران سوریه به راه درست بازگشت، توسط ما بخشیده شد و برخی آنها در کنار ارتش با تروریستها جنگیدند.

رئیس جمهور سوریه با اشاره به اظهارات قبلی خود درباره ایادی منطقه ای و بین المللی در بحران سوریه، افزود: از کسانی که آنها را برادران شیطان خواندیم باید عذرخواهی کنم، چون آنها خود شیطان هستند!

بشار اسد تاکید کرد: ما از ابتدای بحران سوریه تاکید داشتیم که اقدامات گروههای تروریستی در سوریه محدود نخواهد شد و به کشورهای دیگر سرایت می کند و در مرزهای سوریه باقی نمی ماند. اما آنها ما را به ترساندن کشورهای همسایه متهم می کردند.

وی گفت: اگر غربیها و همپیمانان نمی خواهند از گذشته عبرت بگیرند، دیگر می خواهند چه اقدامی بکنند؟ آیا می خواهند بحران سه سال دیگر ادامه یابد و شمار کشته شدگان بیشتر شود.

وی با اشاره به اظهارات "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه در ابتدای بحران سوریه که آرزوی برگزاری نماز در مسجد الاموی را مطرح کرده بود، تاکید کرد: چرا اردوغان جرات نمی کند آرزوی نمازگزاردن در مسجد الاقصی را مطرح کند.

بشار اسد افزود: بازسازی سوریه کلید واژه اصلی اقتصاد کشور در آینده خواهد بود. همچنین رسانه ها نقش آفرینی بزرگی در مبارزه با فساد دارند.

وی تاکید کرد: ما به روند گفتگوها ادامه می دهیم تا راه را بر پروژه های خطرناک خارجی ببندیم.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: تحولات منطقه توطئه صهیونیستها است و باید این سوال را مطرح کرد که علت سکوت سران سعودی در قبال غزه چیست؟ برخی از این کشورها ساختمان سفارت فلسطین را به سفارت رژیم صهیونیستی تبدیل کرده و مخالف ایران شده اند.

وی افزود: آنچه در منطقه می گذرد در واقع طرح غربیها برای تجزیه کشورهای منطقه است که از سوی کشورهای استبدادی و سرکوبگر پیگیری می شود.

رئیس جمهور سوریه با اشاره به جایگاه مهم حلب در میان ملت سوریه، تاکید کرد: حلب در قلب ما قرار دارد و چگونه می شود آن را فراموش کنیم. تا زمامی که حلب آزاد نشود، آرام نخواهیم گرفت.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ملت و دولت سوریه هرگز استان الرقه را فراموش نکرده اند، از آزادی قریب الوقوع آن از کنترل گروههای تروریستی خبر داد.

بشار اسد تاکید کرد: هرگز اجازه نمی دهیم که فلسطین فراموش شود و ما همواره فلسطین را در اولویتهای اصلی خود قرار داده ایم.

وی تاکیدکرد: علت سکوت سران سعودی در قبال وقایع غزه چیست؟ و آنها چه هدفی از این سکوت دارند.

وی تاکید کرد: ناآرامی در کشورهای اسلامی طرحی است که از سوی محور غربی صهیونیستی دنبال می شود.

بشار اسد با تقدیر از جانفشانی های نیروی حزب الله لبنان در سوریه و در مبارزه با گروههای تروریستی، تاکیدکرد: ما هرگز فداکاریهای حزب الله لبنان را برای دفاع از ملت سوریه فراموش نمی کنیم.

رئیس جمهور سوریه همچنین با تقدیر از پشتیبانی های ایران، روسیه و چین از ملت سوریه در جریان بحران سوریه، افزود: من همچنان به عنوان یک فرد از ملت سوریه در بین شما باقی می مانم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها