روزنامه السفیر لبنان به نقل از منابع امنیتی نوشت که همکاری امنیتی دوجانبه ای بین آمریکا و سوریه برای مبارزه با تروریسم برای اولین بار از شروع جنگ در سوریه آغاز شده است.
کد خبر: ۷۰۷۳۶۱
همکاری امنیتی سوریه و آمریکا علیه داعش

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه السفیر لبنان نوشت: منابع امنیتی می گویند گام بزرگی از سوی آمریکا و سوریه در همکاری ضد تروریستی علیه داعش برداشته شده است.

السفیر می افزاید: دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و سوریه همکاری دوجانبه خود را آغاز کرده اند تا برای اولین بار از زمان جنگ در سوریه، مبارزه با تروریسم به فصل مشترک همکاری این دو کشور تبدیل شود.

این منابع امنیتی افزوده اند: سوری ها در روزهای گذشته اطلاعاتی از پایگاه ها و مراکز تجمع داعش در سوریه به ویژه در مناطق مرزی این کشور با عراق در الرقه دریافت کرده اند.

منبع امنیتی سوری به السفیر می گوید: این اطلاعات را آمریکایی ها در اختیار سوریه قرار دادند و به دنبال آن 122 حمله به پایگاه های داعش تنها در یک روز انجام شد. این یک رکورد برای نیروی هوایی سوریه بود که شامل حملات به مراکز تجمع داعش در الرقه، اطراف فرودگاه الطبقه و حومه شمالی حلب بود.

السفیر ادامه می دهد: داعش همچنان بر بخش زیادی از مرزهای سوریه در مثلث سوریه-عراق و اردن تسلط دارد و به همین دلیل و با ادامه ورود داعشی ها به خاک عراق، همکاری های وسیعتری بین آمریکا و سوریه شکل خواهد گرفت.

این روزنامه می افزاید: نباید این همکاری ها را که از جنس توافق ایران و آمریکا در عراق است، به این معنا برداشت کرد که آمریکا تمایل ندارد جبهه مقاومت درگیر جنگی فرسایشی باشد با وجود اینکه خطر تروریسم همچنان فزاینده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها