وزیر نیرو با اشاره به دستور ویژه رئیس جمهور برای نجات دریاچه ارومیه و اختصاص اعتبار برای این منظور، گفت: طرح تفکیک آب شرب ابتدا در مشهد و سپس در تهران به اجرا گذاشته می شود.
کد خبر: ۶۹۴۷۵۸
آغاز تفکیک آب شرب در مشهد

حمید چیت چیان با بیان اینکه جیره بندی آب در تهران و کلانشهرها منتفی است گفت: طرح تفکیک آب شرب با آب مصرفی در آینده ای نزدیک در شهر مشهد و سپس در تهران اجرایی می شود.

وزیر نیرو در تشریح آخرین وضعیت بحران کم آبی در کلانشهرهای کشور و احتمال جیره بندی آب در تهران اظهارداشت: از سال های گذشته سرمایه گذاری خوبی برای ساخت سد در اطراف شهر تهران انجام شده و کمتر شهری در دنیا است که از 5 سد اطراف خود تأمین شود.

وی ادامه داد: امسال به علت کاهش نزولات جوی سطح ذخایر آبی سدهای اطراف تهران حدود 25 درصد کاهش یافته است، از اینرو مردم برای جلوگیری از بحران کم آبی صرفه جویی را در دستور کار خود قرار دهند.

چیت چیان به برنامه وزارت نیرو برای اجرای طرح تفکیک آب شرب با آب مصرفی در کشور اشاره کرد و افزود: این طرح قرار است در آینده ای نزدیک در شهر مشهد به صورت آزمایشی اجرایی شود.

وی تصریح کرد: همچنین در سایر مناطق که تفکیک آب ضرورت دارد، مطالعات آن از سوی وزارت نیرو در حال انجام است و اجرای طرح تفکیک آب شرب با آب مصرفی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

وزیر نیرو با یادآوری دستور ویژه رئیس جمهور برای احیای دریاچه ارومیه گفت: برنامه های دولت و وزارت نیرو برای احیای دریاچه ارومیه تصویب شده و قرار است که اعتبار ویژه ای در این رابطه اختصاص داده شود.

چیت چیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخشی از عملیات احیای دریاچه ارومیه شروع شده و بخش دیگر هم در آینده ای نزدیک آغاز می شود. تغییر در الگوی مصرف کشاورزان یکی از اقدامات اصلی در این زمینه است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها