کاهش تورم خرداد به 26.2 درصد

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبری رئیس‌جمهور گفت: نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد امسال نسبت به اردیبهشت‌ماه گذشته 2.2 درصد، تورم نقطه به نقطه 2.5 درصد و تورم ماهانه یک درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۶۸۹۱۸۵

محمدباقر نوبخت در گفت‌وگو با ایرنا تصریح کرد: نرخ تورم دوازده ماهه در خرداد به 26.2 رسید که این رقم در اردیبهشت گذشته 28.4 درصد بوده که نشان از کاهش تورم 2.2 درصدی در خرداد داشته است.

وی با اشاره به این‌که نرخ تورم نقطه به نقطه در خرداد 14.7 بوده است، اظهار کرد: این در حالی است که در اردیبهشت گذشته نرخ تورم نقطه به نقطه 17.2 بوده است که با کاهش 2.5 درصدی همراه است.

نوبخت همچنین نرخ تورم ماهانه را در خرداد 0.8 اعلام کرد که این رقم در اردیبهشت 1.7 و کاهش یک درصدی را موجب شده است.

سخنگوی دولت، کاهش نرخ تورم قابل توجه طی ماه جاری نسبت به ماه قبل را نتیجه سیاست‌های پولی، مالی و تلاش تیم اقتصادی دولت برای انضباط بودجه‌ای دانست و گفت: تلاش انجام شده برای مهار تورم، بسترساز خروج از رکورد، رونق و رشد اقتصادی کشور است. وی اضافه کرد: نرخ تورم 26.2 درصدی در خرداد در حالی است که در سیاست‌های در نظر گرفته شده، پیش‌بینی دولت برای کاهش تورم در اسفند امسال به رقم 25 درصد است.

نوبخت با اشاره به نمونه‌گیری از کارگاه‌ها در موضوع محاسبه نرخ بیکاری اظهار کرد: نرخ بیکاری در کشور در پایان فصل بهار 10.7 بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها