تکثیر گوزن زرد اروپایی در بروجرد لرستان

مدیر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بروجرد از تکثیر گوزن زرد اروپایی در باغ فدک بروجرد لرستان خبر داد و گفت: کارکنان این مجموعه با آماده کردن شرایط مناسب، موفق به تکثیر و تولیدمثل گونه کمیاب گوزن زرد اروپایی شدند.
کد خبر: ۶۸۷۶۲۷

برق‌دهنده با اشاره به این‌که در این زایمان دو گوزن متولد شدند، افزود: تکثیر این گونه گوزن در محیط باغ‌وحش بسیار مشکل است، ولی کارکنان این مجموعه برای چندمین سال متوالی موفق به انجام این کار شدند.

به گفته وی، هم اکنون 78 گونه انواع پرندگان و جانوران نادر در باغ پرندگان بروجرد نگهداری می‌شوند که بیشتر آنها از جمله طاووس، شتر مرغ، انواع مرغ و خروس، انواع طوطی و فنچ‌ها در سال‌های اخیر تکثیر شده‌اند.

به گزارش واحدمرکزی خبر، گوزن زرد اروپایی، نوعی گوزن است که نقطه‌های سفیدرنگی بر پشت و نوار سیاه‌رنگی روی دم خود دارد. زیستگاه اصلی این گونه در ترکیه، ایتالیا و بالکان بوده‌ است، اما از هزاران سال پیش به نواحی دیگر اروپا راه یافته و در سده اخیر به حیات وحش مناطق دیگر دنیا هم معرفی شده است.

برخی زیست‌شناسان گوزن زرد ایرانی را زیرگونه‌ای از این حیوان به شمار می‌آورند، اما برخی دیگر آن‌را گونه‌ای مستقل معرفی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها