معاون سازمان محیط زیست با بیان اینکه هم‌اکنون مگس میاز در زیستگاه گونه جانوری گوزن زرد ایرانی وجود دارد،‌ گفت: در این باره 500 میلیون تومان اعتبار برای پیشگیری از طغیان این آفت در این منطقه تأمین شده است.
کد خبر: ۷۰۰۸۷۷
تأمین اعتبار برای جلوگیری از هجوم آفت مگس در زیستگاه گوزن زرد

احمدعلی کیخا در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که آیا امسال نیز شرایط برای هجوم مگس میاز به جان گوزن‌های زرد ایرانی در خوزستان وجود دارد، اظهار داشت: مگس میاز به طور طبیعی در زیست‌گاه این گونه جانوری وجود دارد اما خبری از طغیان این آفت نیست.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مسئولان این سازمان در استان خوزستان شرایط را برای جلوگیری از طغیان این آفت مهیا کرده‌اند، ادامه داد:‌ مسئولان محیط زیست و استانی خوزستان درخواست اعتبار 3 میلیارد تومانی برای جلوگیری از طغیان آفت مگس میاز به منظور جلوگیری از تلف شدن دوباره گوزن‌های زرد ایرانی داده‌اند.

وی ابراز داشت: متأسفانه سازمان محیط زیست قادر نبود این اعتبار را به طور کامل تأمین کند به طوری که فقط 500 میلیون تومان از این اعتبار تأمین و در اختیار مسئولان خوزستان قرار گرفت.

تابستان سال گذشته شاهد هجوم آفت مگس میاز در منطقه کرخه خوزستان (زیستگاه گونه جانوری گوزن زرد ایرانی) بودیم که به دنبال آن تعداد قابل توجهی از اینگونه نادر جانوری تلف شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها