جام جهانی 2014

یک اتفاق جالب در تیم ملی هلند

تیم ملی فوتبال هلند به دلیل محرومیت روبی فان پرسی در دیدار دوشنبه شب مقابل شیلی، برای نخستین بار در 20 سال گذشته بدون بازیکنی که نام فامیل او با فان آغاز می شود، به میدان خواهد رفت.
کد خبر: ۶۸۶۹۹۱
یک اتفاق جالب در تیم ملی هلند

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از رویترز، این اتفاق آخرین بار در سال 1996 یعنی 221 مسابقه قبل در جریان دیدار دوستانه هلند مقابل چین روی داد.

هلند از آن زمان به بعد همواره دست کم یک بازیکن که نام فامیل او با فان شروع شده باشد را در زمین داشته است؛ دورانی که در زمان مربیگری لوییس فان خال به پایان رسید.

فان پرسی به دلیل دریافت دو کارت زرد در دو دیدار نخست هلند مقابل تیم های اسپانیا و استرالیا در گروه B جام جهانی، نمی تواند تیم ملی کشورش را در بازی حساس مقابل شیلی همراهی کند.

تیم هلند آخرین باری که بدون بازیکنی با نام فامیل فان در جام جهانی بازی کرد، در مرحله گروهی جام جهانی 1994 به بلژیک باخت. در آن مسابقه فردی با نام فرانکی فان در الست برای بلژیک بازی می کرد.

در ترکیب فعلی تیم ملی فوتبال هلند رافائل فان درفارت به دلیل مصدومیت حضور ندارد و گرگوری فان در ویل که در فینال جام جهانی 2010 بازی کرد نیز به این تیم دعوت نشده است.

حضور بازیکنانی چون مارکو فان باستن، ادوین فان در سار، جیوانی فان برونکهورست و رود فان نیستلروی در سال های اخیر و بازیکنانی مثل ویلم فان هانگم و برادران فان در کرخوف در جام های جهانی گذشته، موجب شده تیم ملی هلند همواره از بازیکنان بزرگی با نام فامیل فان بهره برده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها