گزیده عناوین روزنامه های صبح چهارشنبه

مردم برای بازگشت احمدی‌نژاد لحظه شماری می‌کنند!

گزیده عناوین روزنامه‌های صبح شنبه

حادثه برای امن‌ترین وسیله نقلیه

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون نخستین امتیاز ایران در لیگ جهانی والیبال،اخذ جریمه دیرکرد توسط بانک‌ها حرام است،کسانی‌ که نگرانی علما را توهم می‌دانند دین‌شان را از فیضیه گرفتند یا انگلیس؟،حادثه برای امن‌ترین وسیله نقلیه،معافیت آگهی‌های مطبوعات از مالیات ابلاغ شد و ... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۶۸۱۰۷۳
حادثه برای امن‌ترین وسیله نقلیه

سیاست روز:حادثه برای امن‌ترین وسیله نقلیه

این روزها میزان مخابره خبرهای حادثه ای این صفحه بالا رفته است و در پیرو هر خبر نیز باید بنویسیم حادثه است ، خبر نمی کند.

و این بار در پیرو جمله بالا خواهیم نوشت در کشور ما حادثه هایی که خبر نمی کند چرا خبر نمی کند؟
اما در خبر حادثه ای امروز باید بنویسیم ، برخورد قطار مسافربری تهران-مشهد به شماره ۳۳۴ با یک قطار باری در ایستگاه امروان دامغان دست‌کم یک کشته و تعدادی مجروح برجای گذاشت.

بر اساس اطلاعات اعلام شده این قطار مسافربری درجه یک تهران-مشهد ساعت ۱۷:۱۵پنج شنبه تهران را به مقصد مشهد ترک کرده است و حادثه ساعت ۲۲:۱۰ شب در ایستگاه امروان در حدود ۲۰ کیلومتری شهر دامغان به وقوع پیوست .

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر از تلاش ۵ ساعته ۵۰ امدادگر برای نجات ۳۹۰ حادثه دیده برخورد دو قطارخبر داد و گفت: در این حادثه یک نفر کشته شد و حال سه تن از مسافران نیز وخیم اعلام شده است.

حسین درخشان در تشریح جزئیات برخورد دو قطار با یکدیگر گفت: یک دستگاه قطار باری با مسافربری در ساعت ۲۲:۳۰ شب جمعه (۱۵ خرداد ماه) حد فاصل سمنان - دامغان در ایستگاه امروان با یکدیگر برخورد می‌کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به نوع گزارش دریافتی بلافاصله ۵۰ امدادگر در قالب ۱۱ تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند، گفت: امدادگران توانستند ۳۹۰ حادثه دیده این برخورد را امدادرسانی کنند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۳۵۰ نفر مسافر و ۴۰ خدمه قطار دچار حادثه شده‌اند، گفت: عملیات امدادگران برای نجات سه مصدوم این حادثه که در اثر این برخورد محبوس شده بودند آغاز و توانستند پس از چند ساعت عملیات نجات این سه نفر را رها کنند.

درخشان در پاسخ به تعداد فوت شدگان این حادثه گفت: مراجع مربوطه همچون سازمان پزشکی قانونی نسبت به اطلاع رسانی این مساله اقدام خواهند کرد؛ اما این حادثه ۳۵ مصدوم برجای گذاشت که همگی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

احمد طاهری مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در گفت‌وگو با ایسنا، مرگ یک نفر و مصدومیت ۳۱ نفر از مسافران قطار تهران – مشهد را تایید کرد و گفت: مسافران قطار حادثه دیده با جایگزینی قطار به سمت مشهد اعزام شدند.

وی در تشریح این حادثه افزود: شب جمعه یک رام قطار مسافربری فوق‌العاده تهران – مشهد با ۳۴۰ مسافرعازم مشهد مقدس بود که در ایستگاه امروان دامغان با یک رام قطار باری خالی از سوخت برخورد کرد.

طاهری از امدادرسانی به موقع به مجروحان این حادثه خبر داد و اظهار کرد: مجروحین بلافاصله پس از آزادسازی توسط اکیپ‌های امداد و نجات به بیمارستان‌های ولایت دامغان و کوثر سمنان منتقل شدند.

طاهری همچنین گفت: مسافران این قطار از طریق چندین اتوبوس به راه‌آهن دامغان منتقل و پس از معاینه پزشکی از همه مسافران، با جایگزینی قطار به سمت مشهد اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان حال همه مصدومان این حادثه را رضایت بخش دانست و افزود: در حال حاضر۴ نفر از مصدومان در بیمارستان کوثر سمنان و ۲۴ نفر آنها در بیمارستان ولایت دامغان بستری هستند.

همچنین بر اساس اطلاعیه رجاء در حادثه فوق یک مسافر مرد حدود ۶۰ ساله به نام آقای تیموری جان خود را از دست داد. همچنین ۳۱ نفر مصدوم شده اند که با حضور مأموران امداد و نجات استان سمنان به بیمارستان‌های دامغان و سمنان منتقل شدند.

از مجموع مصدومان سانحه شب پنج شنبه، ۱۵ نفر زن، ۱۴ نفر مرد، و ۲ نفر کودک هستند که ۳ نفر از خدمه قطار نیز جزو مصدومان هستند. پس از امداد رسانی و انتقال مصدومان سانحه به بیمارستان، کلیه مسافران با دو قطار به مشهد اعزام و هم‌اکنون به مقصد رسیده‌اند.

روابط عمومی رجاء ضمن اعلام این خبر که کلیه مسافران این قطار تحت پوشش بیمه هستند، اعلام کرد: با حضور مدیران و نمایندگان این شرکت در محل حادثه و بیمارستان‌های سمنان و دامغان از مصدومان سانحه به نحو مقتضی دلجویی می‌شود.

این اطلاعیه در پایان می‌افزاید:‌ بررسی علت بروز سانحه در حوزه تخصص و مسئولیت کمیسیون عالی بررسی سوانح راه‌آهن است که به محض مشخص شدن دلیل یا دلایل وقوع سانحه، موضوع از سوی کمیسیون مذکور اطلاع رسانی خواهد شد .

اسامی مصدومان سانحه به شرح زیر است:
۱- معصومه فتاح مقدم ۲- مسعوده خطیب‌زاده ۳- محمد جعفر احمدی ۴- توران خانجانی ۵- اسحاق محمدزاده ۶- غلامحسین حجار ۷- شوکت داداشی ۸- محمد گل‌وردی ۹- زهرا حجار ۱۰- ابراهیم برفی‌زاده ۱۱- سعید عسگرزاده ۱۲- مهراد بختیاری ۱۳- ملیحه وحدتی ۱۴- فاطمه گرگیج ۱۵- امیرحسین علی جعلی ۱۶- فرزانه جلالی ۱۷- مجتبی ثابت کوشکی ۱۸- راضیه گلشن ۱۹- علی طاهری‌فر ۲۰- سعید ستایش ۲۱- فاطمه نیشابوری‌پور ۲۲- داود شفیعی ۲۳- فاطمه شفیعی ۲۴- فاطمه مددی ۲۵- مقصود نریمانی ۲۶- ازهار عبدالخانی ۲۷- کلثوم مال‌دار شکوری ۲۸- علی مال‌دار شکوری ۲۹- رضاگلشنی پایداری ۳۰- زهرا عبدی ۳۱- مرتضی صادقی

جام جم

- توصیف رهبر انقلاب از امام، 25 سال پس از رحلت؛ معمار کبیر خوش فکر چیره دست
- طرح‌های شتابزده برای افزایش جمعیت
-نخستین امتیاز ایران در لیگ جهانی والیبال

خراسان

- امام (ره) نظم سیاسی مدنی نوین را براساس عقلانیت اسلامی بنا کرد
- اخذ جریمه دیرکرد توسط بانک‌ها حرام است
- مقامات اروپایی: افزایش همکاری های تجاری آمریکا با ایران و قربانی کردن اروپا منصفانه نیست

کیهان

- رهبر انقلاب در مراسم پرشکوه سالگرد رحلت امام خمینی(ره): نقشه راه امام پیشرفت کشور را تضمین می‌کند
- از سوی آمریکا صورت گرفت؛ جریمه 10 میلیارد دلاری یک بانک فرانسوی به اتهام همکاری با ایران
- ارتش عراق با هلاکت 100 تروریست داعش سامرا را پاکسازی کرد
- حامیان تروریست‌ها رسوا شدند جشن و پایکوبی در سوریه به دنبال پیروزی بشار اسد

رسالت

-رهبر انقلاب: شریعت اسلامی تضمین‌کننده استقلال، آزادی، عدالت و معنویت است
- کسانی‌ که نگرانی علما را توهم می‌دانند دین‌شان را از فیضیه گرفتند یا انگلیس؟
- بصیرت، مهمترین ویژگی آیت الله مهدوی کنی است
- شکست توطئه سه ساله غرب در سرزمین شام

سیاست روز

-رهبر انقلاب:ادامه راه امام(ره)بسته به همت من و شماست
-سوریه در جشن و سرور
-حادثه برای امن‌ترین وسیله نقلیه
-ذخایر آب در مرز تشنگی

وطن امروز

- رهبر‌انقلاب در مراسم بیست‌و‌پنجمین سالگرد رحلت امام‌خمینی(ره) شاخصه‌های نقشه معمار انقلاب را تبیین کردند ادامه راه براساس مکتب امام
- دعا برای شیخ خبرگان
- «آری» به مقاومت
- در مسیر ریلی تهران ـ مشهد رخ داد برخورد رخ به رخ

جوان

-رهبر انقلاب:سینه سپر کردن مقابل قدرت مشورع اسمش فتنه است
-آمریکا از حزب الله طلب کمک کرد
-جبهه جدید اعش در سامرا با ده‌ها کشته بسته شد
-سلمان انقلاب در بستر بیماری

مردم سالاری

- اوباما تعلیق تحریم‌های نفتی علیه ایران را تمدید کرد
- مروری بر روند خانه احزاب در گفت‌و‌گوی «مردم‌سالاری» با حسین کاشفی‎:‎برای برگزاری مجمع عمومی دوره ششم آماده هستیم
- اختلافات دو جناح، مانع بازگشایی خانه احزابآیا احزاب قادرند اختلافات خود را حل کنند؟
- سیدحسن خمینی: رمز پیروزی، همدلی و دوری از کینه‌هاست

ابتکار

- روایت عجیب و خاص مصباح از «جمهوری اسلامی»
- معافیت آگهی‌های مطبوعات از مالیات ابلاغ شد
- برزیل 3 - ایران 2؛ نخستین امتیاز در سرزمین قهوه
- امام جمعه موقت تهران: اگر گناه سرّی باشد مجاز به تفحص نیستیم

آفتاب یزد

-مقام معظم رهبری:قدرتی که با اعمال زور حاصل شود قابل قبول نیست
-بشار اسد پیروز انتخابات سوریه شد
-سخنان جنجالی آیت الله
-درخواست برکناری رئیس سازمان هواشناسی

دنیای اقتصاد

- نوسان‌گیرها سرگردانند، سرمایه‌گذاران بنیادی منتظر دو نگاه متفاوت به بورس
- توفان تهران عصر دیروز بازگشت، منشأ کجاست؟ علامت زلزله از توفان تهران؟
- گفت‌وگو با احمد نقیب‌زاده درباره چشم‌انداز مذاکرات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها ارزیابی شانس موفقیت دیپلماسی روحانی
- دیدگاه‌های مراجع در رابطه با نظام بانکی انتقاد از نشر آمارهای غیر‌واقعی در گذشته

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها