اعتبار اجرای این طرح سه هزار و 900میلیارد ریالی است. آزادراه پل زال - اندیمشک که ساخت آن از فروردین سال 90 آغاز شده 45 کیلومتر طول داشته و نقش چشمگیری در کاستن از میزان تصادفات، کوتاهی مدت زمان سفر و ارتقای ایمنی ایفا می کند.
آزادراه پل زال - اندیمشک در زمره طرح های مهر ماندگار نیز قرار داشت. آزادراه پل زال - اندیمشک بخشی از کریدور سراسری 970 کیلومتری تهران - بندر امام خمینی(ره) است که بخش هایی از این محور پیشتر در قالب بزرگراه و آزاد راه احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
با بهره برداری از این آزاد راه و تکمیل قسمت های باقی مانده، شبکه ارتباطی مناسبی میان تهران و بندر امام(ره) برقرار و علاوه بر کاهش قابل ملاحظه در مصرف حامل های انرژی، زمان سفر و استهلاک وسایل نقلیه، بهره برداری از ظرفیت کامل و توسعه بندر امام خمینی (ره) که بزرگ ترین بندر ایران در شمال خلیج فارس است، مهیا می شود.
برای ساخت قطعه اهواز - اندیمشک هم که در چارچوب کریدور سراسری موسوم به «AH8» اجرایی شده برای جلب سرمایه گذار فراخوان صادر و در مرحله بررسی برای شروع پروژه قرار دارد.
این کریدور از استان های خوزستان، لرستان، استان مرکزی و تهران عبور می کند. در چارچوب ساخت این کریدور، تاکنون 90 کیلومتر آزادراه اهواز - بندر امام خمینی (ره) ساخته و بهره برداری و 30 کیلومتر کمربندی اهواز - اندیمشک هم ساخته شده است.(مهر)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفت و گو با دکتر محمدهادی همایون روند«ظهور» را از آغاز تاریخ تا بازه کنونی بررسی کرده ایم
عزیز حسنویچ، مفتی اعظم کرواسی در گفتوگو با «جامجم»مطرح کرد
اکبرپور: آزادی استقلال را به جمع ۸ تیم نهایی نخبگان میبرد