قطعه یک آزادراه حرم تا حرم از چرمشهر تا گرمسار که قرار بود 22 بهمن امسال افتتاح ‌شود به نوروز 93 موکول شد.
کد خبر: ۶۵۱۱۱۹
افتتاح آزادراه حرم تا حرم به نوروز 93 موکول شد

مسئول کنترل کیفیت قطعه چرمشهر به گرمسار طرح آزادراه حرم تا حرم، دلیل این تعویق را فصل زمستان و سرما و کندی عملیات بتن‌ریزی و آسفالت عنوان کرد.

امین مرادی با بیان این‌که بنا داریم قطعه چرمشهر تا گرمسار را به گونه‌ای آماده کنیم تا مسافران در عید نوروز بتوانند در این مسیر تردد کنند، افزود: مهم‌ترین مشکل ما در تکمیل این طرح، مسائل مالی و کمبود اعتبار است.

وی با بیان این که ‌این طرح از لحاظ معنوی یکی از زیباترین طرح‌‌ها محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با عملیاتی‌شدن این طرح، ترافیک از تهران دورشده و در کاهش مصرف انرژی، کوتاه‌شدن زمان سفر و سلامت محیط زیست بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مرادی یادآور شد: مسیر قم تا گرمسار در طرح حرم تا حرم از سوی سه پیمانکار انجام می‌شود و سرانجام تلاشمان را می‌کنیم که طرح‌‌ها از کیفیت لازم برخوردار باشند.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها نیز پیش از این گفته بود که مهم‌ترین مرحله اجرایی طرح آزادراه حرم تا حرم، حدفاصل قم تا گرمسار با طول 150 کیلومتر است که با اعتباری حدود بر 367 میلیارد تومان در حال ساخت است.

به گفته احمدی‌نوری با اجرای این قطعه حدود 95 کیلومتر از مسیر موجود ‌کوتاه‌تر می‌شود و یکی از اصلی‌ترین قطعات است که زمان سفر را ‌کاهش می‌دهد که به تبع آن مصرف سوخت نیز کاهش می‌یابد و حجم سوانح رانندگی کم می‌شود. همچنین هزینه‌های سفر دست‌‌کم 30 درصد کاهش می‌یابد که این موارد رشد اقتصاد ملی و توسعه را به همراه خواهد داشت. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها