یک فوق‌تخصص ریه نسبت به استفاده از برخی سیستم‌های گرمایشی که برای احتراق از اکسیژن موجود در فضای داخلی آپارتمان‌ها استفاده می‌کند، هشدار داد و تاکید کرد: حتی نمونه‌های استاندارد پکیج‌های ساختمانی نیز بی‌خطر نیست.
کد خبر: ۶۵۱۱۲۰

به گزارش ایسنا، دکتر قمرتاج خان‌بابایی، فوق‌تخصص ریه، کودکان و آسم با هشدار نسبت به اثرات منفی و خطرناک پکیج‌های ساختمانی و بخاری‌های گازسوز بویژه برای کودکان و افراد سالخورده و همچنین بیماران قلبی و ریوی گفت: این دسته از سیستم‌های گرمایشی، خودشان منبع آلودگی هوا محسوب می‌شود. در واقع، شوفاژها و سیستم موتورخانه مرکزی بهترین شکل گرمایش را در فضاهای مسکونی تامین می‌کند، چراکه آلودگی ایجاد نکرده و به دلیل دور بودن از آپارتمان، اکسیژن واحد مسکونی را صرف احتراق نمی‌کند، اما بخاری‌های گازی، شومینه و پکیج‌ها از اکسیژن و رطوبت موجود در محیط آپارتمان برای احتراق استفاده می‌کند در حالی که این رطوبت و اکسیژن باید صرف تنفس ساکنان واحد مسکونی شود. وی ادامه داد: در نمونه استاندارد پکیج‌های ساختمانی، آلودگی در حد مجاز تعریف شده است و بدون آلودگی نیست، اما نکته اینجاست که سطح مجاز آلودگی فقط افراد بزرگسال و سالم را به خطر نمی‌اندازد در حالی که برای بیماران و کودکان حتی میزان مجاز آلودگی هم خطرآفرین است.

کفش‌ تنگ، استخوان شست‌تان را تحلیل می‌برد

یک متخصص پوست و زیبایی، با اشاره به این‌که بونیون، عامل تحلیل و فرسایش غضروف شست پاست، گفت: استفاده از کفش‌های تنگ و نامناسب موجب تشدید بونیون می‌شود.

دکتر زهرا رمضانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که بونیون ممکن است از ابتدای تولد با فرد همراه باشد، اظهار کرد: بونیون برآمدگی غیرطبیعی مفصل شست پاست که موجب انحراف انگشت شست به طرف دیگر انگشتان می‌شود.

وی با بیان این‌که در بسیاری از موارد این ضایعه ارثی است، افزود: همزمان با افزایش سن، کفش‌های تنگ می‌توانند موجب رشد استخوان و تجمع مایع در کیسه مفصلی شست پا شود. رشد این ضایعه منجر به تورم و دردناک شدن مفصل شست خواهد شد و با ادامه این روند تحلیل و فرسایش غضروف سرعت بیشتری یافته و فرد حتی در حالت استراحت نیز فشار آزار دهنده‌ای را متحمل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها