پخش سریال تلویزیونی «باغ سرهنگ» به نویسندگی و کارگردانی فلورا سام و تهیه‌کنندگی مجید اوجی از امشب ساعت 23 از شبکه تهران آغاز می‌شود و تکرار آن هم روز بعد ساعت 12 و 30 دقیقه و 19 از این شبکه پخش خواهد شد. این سریال در 30 قسمت تولید شده است.
کد خبر: ۶۳۴۲۷۰

به گزارش جام‌جم، این سریال قرار است از شنبه تا پنجشنبه از شبکه تهران پخش شود و روزهای جمعه خلاصه قسمت‌های پخش شده به نمایش درآید. در این سریال محمد مطیع، فرهاد آئیش، مجید صالحی، نیما فلاح، مریم سعادت، آناهیتا همتی، سحر ولدبیگی، فاطمه هاشمی، افسر اسدی، فرهاد بشارتی، محمدرضا عباس‌نژاد، مجید‌شهریاری و نسترن سالار بازی می‌کنند.

داستان سریال باغ سرهنگ درباره یک خواننده جوان است که برای ضبط آلبوم موسیقی خود دچار مشکل مالی می‌شود. او تصمیم می‌گیرد با عقد نامزد خود از وام ازدواج برای حل مشکلش استفاده کند. بعد از عقد، آنها تصمیم می‌گیرند از باغ متروکه سرهنگ که از اقوام دور پسر است برای زندگی استفاده کنند. آنها در باغ با اتفاق عجیبی مواجه می‌شوند و...

فلورا سام که بتازگی سریال تلویزیونی «بی‌قرار» را ساخته و از شبکه یک پخش شد، درباره سریال تلویزیونی باغ سرهنگ به جام‌جم گفت: طرح این سریال را سه سال پیش نوشتم و تصویب هم شد، اما بنا به دلایلی تولید این سریال به تعویق افتاد. با توجه به این‌ که در آن زمان هنوز تجربه کارگردانی را به شکل جدی آغاز نکرده بودم، قصد کارگردانی آن را هم نداشتم و بعد از آن هم درگیر نگارش و ساخت کارهای دیگر شدم.

وی ادامه داد: در فاصله به تعویق افتادن تولید سریال باغ سرهنگ هم نگارش، بازیگری و کارگردانی آثار دیگری همچون «راز پنهان»، «شب‌های روشن» و «بی‌قرار» را برعهده داشتم. تا این ‌که تصمیم گرفتیم تولید سریال باغ سرهنگ را آغاز کنیم. نگارش این سریال تلویزیونی را سال گذشته انجام دادم که حدود چهار ماه طول کشید. پنجم فروردین امسال سریال را کلید زدیم و تا اواخر تیر ضبط آن به طول انجامید. سام با اشاره به این ‌که سریال تلویزیونی باغ سرهنگ نخستین تجربه او در کارگردانی یک سریال طنز فانتزی است، گفت: در طول این سال‌ها در گونه‌های مختلف سریال‌های متفاوتی را نوشتم و کارگردانی کردم. البته تجربه نگارش سریال‌های طنز موقعیت همچون نشانی، توطئه فامیلی و ماه عسل را داشتم اما تا به حال تجربه نگارش و کارگردانی یک اثر طنز فانتزی را نداشتم، به همین دلیل علاقه‌مند بودم که این بار یک اثر متفاوت را کارگردانی کنم که برایم جذابیت بیشتری داشته باشد، به همین دلیل فیلمنامه سریال باغ سرهنگ را نوشتم و آن را کارگردانی کردم.

این نویسنده و کارگردان عنوان کرد: فضای سریال تلویزیونی باغ سرهنگ نسبت به کارهای دیگرم متفاوت است و سعی کردم در کنار طنز به فضای فانتزی هم نزدیک شوم. طبیعی است هر نویسنده و کارگردانی علاقه‌مند است تا کارهای جدیدتر را تجربه کند. امیدوارم این سریال تلویزیونی مورد توجه و رضایت بینندگان قرار بگیرد.

سام علاقه خودش را در نگارش و کارگردانی طنز موقعیت ذکر کرد و افزود: من طنز موقعیت را بیشتر از طنز کلامی می‌پسندم. فکر می‌کنم لحظات طنز موقعیت برای بینندگان شیرین‌تر از طنز کلامی است، به همین دلیل در آثاری که با این محوریت می‌نویسم و کارگردانی می‌کنم، تلاش می‌کنم از طنز موقعیت به نحو مطلوبی بهره ببرم. سریال تلویزیونی باغ سرهنگ هم طنز موقعیت دارد و فضای فانتزی به شیرینی این اثر افزوده است.

وی معتقد است سریال تلویزیونی باغ سرهنگ یک اثر مفرح و شیرین برای مخاطبان تلویزیون است و اظهار امیدواری کرد تا این فضا مورد توجه بینندگان شبکه تهران قرار بگیرد. سام در این سریال، قهرمان قصه را که یک خواننده جوان است، در یک موقعیت قرار داده و به دنبال آن روابط دیگر شخصیت‌ها نیز شکل گرفته است.

در این سریال محمد مطیع نقش هاشم پدرخانواده، فرهاد آئیش نقش باغبان باغ سرهنگ، نیما فلاح نقش خواننده جوان و پسر هاشم، سحر ولدبیگی نقش دختر هاشم و افسر اسدی نقش همسر هاشم را بازی می‌کنند. مجید‌صالحی ایفاگر نقش ارسلان است. او در این سریال یکی از متفاوت‌ترین نقش‌هایش را تجربه می‌کند.

در این سریال فرهاد بشارتی و آناهیتا همتی نقش خواهر و برادری را بازی می‌کنند که درگیر ماجراهایی می‌شوند. فاطمه هاشمی هم نقش همسر فرهاد بشارتی را بازی می‌کند. مریم سعادت نقش روح‌انگیز و نسترن سالار هم نقش دخترش را بازی می‌کند. محمدرضا عباس‌نژاد هم نقش دوست نزدیک نیما فلاح را به‌عهده دارد.

سام در پاسخ به این پرسش که چطور شد نقش جوان خواننده را به نیما فلاح داده که در سال‌های اخیر کمتر بازی کرده، توضیح داد: من برای نقش خواننده جوان قصه به دنبال بازیگری بودم که جنس بازی‌اش مناسب این شخصیت باشد. خوشبختانه بعد از صحبت با نیما فلاح به توافق رسیدیم و نتیجه دلخواه را گرفتم؛ البته قضاوت به‌عهده تماشاگر است.

وی درباره انتخاب دیگر بازیگران این سریال گفت: خوشبختانه کسانی را که برای نقش‌ها مدنظر داشتم، توانستیم انتخاب کنیم، حتی بسیاری از هنرمندان خوب ما همچون محمد مطیع و فرهاد آئیش که معمولا نقش‌های اول را می‌پذیرند، قبول کردند در این سریال به‌غیر از نقش اول بازی کنند و این لطف آنها بود که مرا برای این سریال همراهی کردند. در مجموع سعی کردم ترکیب خوبی برای شخصیت‌های قصه سریال تلویزیونی باغ سرهنگ انتخاب کنم.

وی عنوان کرد: این سریال یک اثر شاد است و در قالب طنز، تلنگری هم به مسائل اجتماعی می‌زند. معتقدم تولید سریال‌هایی با فضای مفرح و شیرین لازم است، چون مردم نیاز به دیدن سریال‌های شاد دارند.

برخی عوامل سازنده سریال باغ سرهنگ عبارتند از: مدیر تصویربرداری افشین احمدی، مدیر صدابرداری کریم کاشانی، طراحان گریم احسان روناسی و شیوا پاک‌نیت، مدیر تولید عباس دقاقی، عکاس فریال اوجی، مدیر تدارکات حسین لنجابی، دستیار و برنامه‌ریز مسعود حقی، تدوین روزبه کلباسی، صداگذاری نسیم اشرفیان، موسیقی امید کرامتی، منشی صحنه مهین شهبازی و روابط عمومی امین داداشی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها