رئیس رسانه ملی:

کار خوب رسانه‌ای نوعی وقف است

مهندس ضرغامی در همایش وقف و رسانه گفت: وقف خود رسانه است و رسانه و کار خوب رسانه‌ای نیز نوعی وقف محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۳۰۷۸۹
کار خوب رسانه‌ای نوعی وقف است

به گزارش واحد مرکزی خبر، عزت الله ضرغامی در سخنانی در همایش «وقف و رسانه» افزود: هر کس در رسانه اقدامی انجام دهد ماندگار است و اگر این کار خوب باشد برای سال ها و قرن ها تداوم می یابد، بنابراین کار خوب رسانه‌ای نوعی وقف است و پرونده همکاران رسانه با کار خوب رسانه‌ای بسته نمی‌شود.

وی ادامه داد: کسانی که در رسانه کار می کنند باید بدانند کار رسانه ای مانند مقاله، سخنرانی، مصاحبه و گزارش در شرایطی که کوچکترین حرف در سطح جهانی مطرح می‌شود، ماندگار است بنابراین باید حرفی بزنند که خدا از آن راضی باشد.

ضرغامی گفت: زمانی فردی به فرد دیگر در محله ای ناسزایی می گوید بعد حلالیت می‌طلبد و کار به همین جا تمام می شود اما در دنیای رسانه این گونه نیست و کارها ماندگار است.

وی افزود: کسی که گزارش مستند خوب تهیه می کند و مصاحبه خوب انجام می دهد و سؤالهایش را برای رضای خدا می پرسد و کسی که فیلم و سریال خوب می سازد اگر از موضع وقف به آن نگاه کند که قطعاً نیز این گونه است، کارهای‌شان سال‌های درازی خواهد ماند به گونه‌ای که این اشخاص در دنیا نیستند اما آثارشان مانده است.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: کسی که خدای ناکرده بنای سیئه‌ای می گذارد مانند فیلم بد، مصاحبه زشت، تهمت و اثر انحرافی، این وقفشان می‌شود و سال‌ها و قرن‌ها آثار مخرب این نوع تولید رسانه‌ای برایشان محسوب می‌شود.

ضرغامی افزود: البته وقف هم رسانه ای تأثیرگذار و با نفوذ است و کسی که وقف می کند اگر به درستی در جامعه شناخته شود بدون آنکه خود حرفی بزند دعوت به نیکی ها و خیر الهی است.

وی گفت: وقف عملی ارزشمند، عبادی، الهی، انسانی، فردی و اجتماعی است که اگر به درستی تبیین، ابعادش شناخته و حوزه های جدید برای آن تعریف شود می تواند در صلاح جامعه بسیار مؤثر باشد.

ضرغامی افزود: کسی که در حوزه وقف عملی انجام می دهد، اخلاص کار برای واقف آن بیشتر می شود البته انجام دهنده کارهای خیر نباید زیاد آنرا بازگو کرد زیرا بعد از چند بار بازگو کردن گناه برای او نوشته می شود.

وی با اشاره به اینکه وقف اعتقاد به معاد را افزایش می دهد گفت: وقف فقط منوط به ایرانیان یا دیگر مسلمانان نیست بلکه در دیگر ادیان و فرهنگ ها نیز وجود دارد، اما وقف در نگاه دینی و اسلامی و به ویژه در نزد ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد.

رئیس رسانه ملی افزود: اگر بتوانیم با حوزه‌های تبلیغ خوب رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی و سازمان اوقاف، مدلی پیدا کنیم که وقف و تبلیغ و این مقوله را به شکل درست هدایت و مدیریت کنیم، می توانیم برای نیازهای فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی جامعه برنامه‌ریزی کنیم و کمک افراد متمکن در این حوزه نیز می‌تواند کمک به دولت اسلامی باشد.

ضرغامی گفت: آن موقع که وقف خیلی رایج بود حکومت‌ها و دولت‌ها مسئولیت مستقیم در اداره مردم و جامعه نداشتند و مردم خود، خود را اداره می کردند اما اکنون که جامعه مدرن است مردم نیازها را از دولت طلب می کنند که اگر مقوله وقف به درستی هدایت و با نیازهای دولت هماهنگ شود در این باره کمک کننده خواهد بود.

وی افزود: البته اعتقاد داریم کار انجام شده در رسانه شایسته وقف نیست که ان‌شاء‌الله با توجهی که می‌شود و به ویژه ایده های خوبی که در رسانه قابل اجرا باشد امیدواریم بتوانیم قدم های خوبی برداریم و این سنت الهی را بیش از پیش زنده نگه داریم.

در این مراسم از آقای ضرغامی، رئیس رسانه ملی با اهدای لوح یادبود قدردانی شد.

همچنین در پنجمین همایش «وقف و رسانه» در تالار وحدت از اصحاب رسانه فعال در حوزه وقف تقدیر شد.

در این مراسم رئیس سازمان صدا و سیما و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از تمبر یادبود همایش رونمایی کردند.

معاونان برون مرزی و صدای صدا و سیما، حسینی‌ بای از واحد مرکزی خبر، باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر شبکه پنج سیما، مدیر رادیو ایران، رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، مدیر گروه معارف اسلامی شبکه دو سیما، لطیفی کارگردان تلویزیون، مدیران عامل خبرگزاری های تسنیم، ایسنا، رسا، نسیم آنلاین و شبستان، دبیران اجتماعی خبرگزاری‌های فارس و ایکنا، سردبیر نشریه سرزمین من، خسروی؛ وبلاگ نویس در حوزه وقف ، محمدی ؛ فعال توسعه وقف در حوزه بین‌الملل از تقدیر شد‌گان اصحاب رسانه در حوزه وقف بودند.

همچنین در این مراسم از خانواده مرحوم معتمد نژاد، پدر علم ارتباطات ایران تقدیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها