لاریجانی در اجلاس سالانه حزب مؤتلفه:

آمریکا زیر توافق بزند تا ببیند چه می‌کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

مواضع آمریکایی ها مشکل سر راه توافقنامه ژنو

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواضع اخیر مقامات آمریکایی درباره توافقنامه هسته ای ژنو گفت: ادامه این قبیل رفتارها در مراحل آینده می تواند مشکلات مهمی ایجاد کند. وی افزود: کشورهای غربی نباید اشتباهات گذشته در نحوه برخورد با ایران را تکرار کنند.
کد خبر: ۶۲۷۱۱۲
مواضع آمریکایی ها مشکل سر راه توافقنامه ژنو

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی  در دیدار اعضای هیئت پارلمانی اروپا، با انتقاد از برخی تلاش‌ها برای سیاسی کردن موضوع حقوق بشر افزود: حقوق بشر در اصل یک موضوع اجتماعی است که با زندگی مردم ارتباط دارد، آغشته کردن این مسئله با اغراض سیاسی اشتباه بزرگی است.

وی همچنین تداوم گفت‌وگوها میان تهران و اروپا را در مورد حقوق بشر بسیار مفید خواند که برای تقویت شناخت و ایجاد درک متقابل از یکدیگر و حل بسیاری از سوءتفاهمات ضروری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با استقبال از تقویت ارتباطات و رایزنی میان ایران و اروپا افزود: همکاری میان ایران و کشورهای اروپایی می‌تواند برای ایجاد امنیت و آرامش در شرایط حساس کنونی منطقه مفید باشد.

لاریجانی در ادامه با اشاره به پایبندی کشورهای غربی بر توافقات قبلی خود در زمینه هسته‌ای با کشورمان و حمایت این کشورها از رژیم بعثی عراق در حمله به ایران گفت: نحوه برخورد با اجرای توافق‌نامه اخیر ژنو آزمونی برای صداقت کشورهای غربی در مورد ایران خواهد بود.

وی در ادامه افزود: کشورهای غربی نباید اشتباهات گذشته در نحوه برخورد با ایران را تکرار کنند.

لاریجانی همچنین با اشاره به مواضع اخیر مقامات آمریکایی در مورد این توافق‌نامه گفت: این قبیل رفتارها در مراحل آتی می‌تواند مشکلات مهمی ایجاد نماید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با استقبال از توسعه مراودات و تبادل هیات میان مجلس شورای اسلامی و پارلمان اروپا افزود: گسترش ارتباطات فیمابین می‌تواند بستر مناسبی برای تقویت همکاری‌ها در سایر حوزه‌ها ایجاد نماید.

در این دیدار همچنین خانم کرونبرگ رئیس هیات پارلمان اروپایی ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، گفت‌وگوها و مذاکرات انجام شده با مقامات ایرانی را بسیار مفید و سازنده دانست و افزود: گفت‌وگوهای انجام گرفته باعث تقویت شناخت و درک از مواضع و دیدگاه‌های ایران نسبت به مسائل مختلف شد و امیدواریم این ارتباطات به نحو روزافزون و مستمری ادامه یابد.

وی مردم ایران را دارای تمدنی غنی و دیرینه خواند که همواره در راه صلح و آرامش تلاش کرده‌اند و افزود: در هر گفت‌وگویی میان ایران و اروپا باید به ارزش‌های مذهبی و باورهای طرفین احترام گذاشته شود.

خانم کرونبرگ در ادامه همچنین با ابراز خرسندی از توافق ایران با گروه 1+5 ابراز امیدواری کرد با تقویت اعتماد میان طرفین زمینه توافق نهایی در این موضوع ایجاد شود.

اعضای هیات پارلمان اروپایی در این دیدار همچنین با بیان اهمیت گسترش همکاری‌های فیمابین بر ایجاد مناسبات نزدیک و پیوسته میان مجلس شورای اسلامی و پارلمان اروپایی تاکید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها