بایرن‌مونیخ برد تا نخستین تیم صعودکننده لیگ قهرمانان باشد

رئال‌مادرید با کاسیاس از شکست گریخت

رئال‌مادرید در یکی از حساس‌ترین بازی‌های دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مقابل یوونتوس 2 بر 2 مساوی کرد تا همچنان در صدر جدول گروه خود بی‌رقیب باقی بماند.
کد خبر: ۶۱۳۵۳۰

تورینی‌ها که برای سروسامان دادن به وضع خود در این گروه به هر سه امتیاز این دیدار نیاز داشتند بازی را هجومی آغاز کردند و با وجود درخشش کاسیاس، نیمه اول را به لطف پنالتی دقیقه 41 آرتورو ویدال یک بر صفر برنده به رختکن رفتند. با این حال 15 دقیقه نخست نیمه دوم برای رئال‌ها بهترین دقایق بودند. ابتدا رونالدو در دقیقه 52 پنجاه و هشتمین گل خود در تاریخ لیگ قهرمانان را به ثمر رساند و 8 دقیقه بعد همین بازیکن در نقش سازنده ظاهر شد تا گرث بیل با شوتی زمینی دومین گل رئالی‌ها را بزند. البته این پایان کار نبود؛ چرا که فرناندو یورنته مهاجم اسپانیایی یوونتوس در دقیقه 65 کار را به تساوی کشاند.

بعد از این گل آنچه رقم خورد موقعیت‌های گل یوونتوس و واکنش‌های فوق‌العاده کاسیاس در بسته نگه داشتن دروازه رئال‌مادرید بود. کاسیاس آنقدر خوب بود که آنچلوتی بعد از پایان بازی از او به عنوان ناجی تیمش نام برد. بوفون، کاپیتان یوونتوس هم درباره درخشش همتای خود در دروازه رئال گفت: کاسیاس شب بسیار خوبی را پشت‌سر گذاشت. او سه موقعیت مسلم گلزنی را از ما گرفت و با درخشش خود یک امتیاز به اندوخته‌های تیمش اضافه کرد.

رئال با این تساوی 10 امتیازی شد و تقریبا صعود خود را قطعی کرد، اما یوونتوس سه امتیازی برای صعود به عنوان تیم دوم گروه باید در دو بازی باقی‌مانده از دو تیم چهار امتیازی کپنهاگن و گالاتاسرای پیشی بگیرد.

همچون بازی یوونتوس و رئال‌مادرید، هر دو بازی گروه A لیگ قهرمانان هم مساوی تمام شد. منچستر‌یونایتد که برای صعود از گروه به یک پیروزی نیاز داشت در زمین رئال‌سوسیداد به تساوی بدون گل رسید. در دیدار شاختار و بایرلورکوزن هم گلی از خط دروازه‌ها رد و بدل نشد تا جدول این گروه دست نخورده باقی بماند.

در گروه C نیز پاری‌سن‌ژرمن شرایطی همچون منچستریونایتد داشت و با یک پیروزی صعود می‌کرد، اما آنها هم مقابل مهمان خود اندرلخت بلژیک، یک بر یک متوقف شدند.

اما در شبی که همه مدعیان به تساوی رضایت دادند، بایرن‌مونیخ مدافع عنوان قهرمانی موفق شد با برتری برابر ویکتوریا پلژن صعودش را به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا قطعی کند. شاگردان پپ گوآردیولا که در بازی رفت موفق شده بودند با 5 گل پلژن را در هم بکوبند، در بازی برگشت فقط یک گل زدند تا هر 12 امتیاز چهار بازی نخست را به دست آورده باشند. در دیگر بازی این گروه، منچستر‌سیتی 5 بر 2 زسکامسکو روسیه را برد تا با 9 امتیاز در آستانه صعود قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها