فدراسیون فوتبال آلمان رسما نامزد میزبانی رقابت‌های یورو 2024 شد.
کد خبر: ۶۰۹۳۶۱

ولفگانگ نیرباخ، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان این موضوع را تائید کرد. آلمان که در سال 2006 رقابت‌های جام جهانی را برگزار کرد به احتمال زیاد میزبان رقابت‌های یورو 2024 خواهد بود. آلمان نخستین کشوری است که برای یورو 2024 داوطلب میزبانی شده است، هر چند آنها سال گذشته هم به طور غیررسمی پیشنهاد خود را ارائه داده بودند، اما این بار پیشنهاد آنها رسمی است.

آلمان‌ها در حالی داوطلب میزبانی یورو 2024 شده اند که یوفا حداقل تا سال 2017 نام میزبان این رقابت‌ها را اعلام نخواهد کرد.

توره روس‌ها را تهدید کرد

یحیی توره، بازیکن تیم منچسترسیتی انگلستان به مسئولان فوتبال روسیه هشدار داد که بازیکنان سیاه پوست ممکن است جام جهانی 2018 را که در این کشور برگزار می‌شود، تحریم کنند.

در جریان دیدار تیم‌های منچستر سیتی و زسکا مسکوی روسیه از سری رقابت‌های گروهی لیگ قهرمانان اروپا که چهارشنبه شب در پایتخت روسیه برگزار شد، تعداد زیادی از هواداران حاضر در ورزشگاه، توره را به دلیل سیاه پوست بودنش مورد توهین و تمسخر قرار دادند. این اتفاق معمولی در فوتبال روسیه نیست و پیش از این هم این اتفاق افتاده بود. البته مقامات رسمی فدراسیون فوتبال روسیه اعتقاد دارند شعارها علیه توره نژادپرستانه نبوده که البته این ادعای آنها درست نیست. حالا توره می‌خواهد به نوعی انتقام این حرکت را بگیرد و اظهار داشته با کمک دیگر بازیکنان سیاه‌پوست قصد دارد جریانی را علیه روسیه و میزبانی جام جهانی‌اش به راه بیندازد. یوفا چند روز پیش لایحه مربوط به تشدید جرایم و مجازات‌های مربوط به تخلفات نژادپرستانه را تصویب کرد تا مسئولان فوتبال روسیه و البته باشگاه زسکا در روزهای آینده به دردسر بیفتند.

فابرگاس و بازگشت به آرسنال

سسک فابرگاس، بازیکن تیم بارسلونا اعلام کرد که آرزو دارد روزی به تیم سابق خود یعنی آرسنال برگردد.

این هافبک ملی‌پوش ابراز امیدواری کرده که بتواند روزی دوباره در باشگاه آرسنال حضور داشته باشد البته شاید این بار به عنوان مربی. فابرگاس که سال 2011 از آرسنال جدا شد به گاردین گفت: آرسنال همیشه در قلب من است و خواهد بود. جدایی از آرسنال برای من خیلی سخت بود اما این‌که هواداران من را درک کنند خیالم را راحت می‌کند.

وی افزود: از این موضوع که روزی به آرسنال به عنوان بازیکن برمی گردم مطمئن نیستم، اما حداقل این را می‌دانم به عنوان یک مربی هم که شده به باشگاه محبوبم بازمی‌گردم. درهای آرسنال هنوز هم بر روی من باز است و قطعا از این فرصت استفاده خواهم کرد و به آنجا برمی‌گردم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها