شهروندان مراقب باشند

قرعه کشی به شیوه قلکی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری عوامل تاسیس شرکت های خودرویی و کلاهبرداری از شهروندان با اجرای طرح های قرعه کشی به «شیوه قلکی»، خبر داد.
کد خبر: ۶۰۱۷۰۴
قرعه کشی به شیوه قلکی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ محمد عظیمی گفت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری تحت پوشش شرکت های تحویل خودرو با شعار «با 50 هزار تومان صاحب خودرو شوید»، موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیس موفق شدند، بیش از 15 شرکت خودرویی جعلی را که با عناوین مختلف اقدام به اجرای این طرح ها می کردند، شناسائی کنند.

سرهنگ عظیمی افزود: مسئولان این شرکت ها که فاقد مجوز قانونی از اداره ثبت شرکت ها بودند، با کپی برداری از طرح همیاری آیندگان و تغییر در نحوه عملکرد آن و اجرای طرح های جدید قرعه کشی به شیوه قلکی ماهیانه مبالغ پنجاه هزار تومان از اعضاء 250 تا 500 نفره این شرکت ها گرفته و به یک نفر در هر ماه که برنده قرعه کشی شده، نصف مبلغ که هفت تا هشت میلیون تومان بوده پرداخت می کردند و این فرد در ماه های بعد از پرداخت اقساط معاف می شد.

وی اظهار کرد: بررسی ها و تحقیقات نشان می دهد، این طرح ها هیچگونه توجیه و پشتوانه اقتصادی نداشته و صرفا مدیران این مجموعه ها با پول اعضا کسب درآمد نامشروع داشته و بعضاً مرتکب جرائمی از قبیل جعل و کلاهبرداری شده اند.

رئیس پلیس آگاهی مازندران افزود:متهمان این پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران در پایان از شهروندان خواست از عضویت دراین شرکت ها خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها