رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت سوخت کشور از سناریوی جدیدی برای تغییر سهمیه سوخت خبر داد که براساس آن سهمیه برخی وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت قطع می‌شود.
کد خبر: ۵۹۸۱۹۵

به گزارش ایلنا، مجتبی شفیعی دیروز در یک نشست خبری با اشاره به پیشنهاد جدید در‌خصوص ساماندهی سهمیه سوخت خودرو‌ها گفت: پیشنهادی را تدوین کرده‌ایم که با تصویب آن، تغییراتی در سهمیه سوخت برخی خودرو‌ها ایجاد می‌شود که در ‌‌نهایت به کاهش سوخت یارانه‌ای منجر خواهد شد. وی افزود: براساس این پیشنهاد قرار است خودروهایی که در پارکینگ پلیس متوقف شده‌اند یا خودروهای فاقد پلاک ملی و همچنین موتورسیکلت‌هایی که مشکلاتی دارند در سهمیه سوخت آنها تغییر صورت می‌گیرد.

وی افزود: با اعمال این تغییرات که در کمیسیون زیربنایی دولت مصوب می‌شود می‌توان گفت به میزان قابل توجهی از سهمیه سوخت خودرو‌ها کاهش خواهد یافت. وی افزود: بر این اساس سناریوهای مختلفی را پیشنهاد داده‌ایم که بزودی در مورد این سناریو‌ها صحبت خواهم کرد. وی با اشاره به قیمت سوخت خودرو‌ها گفت: همان‌طور که سخنگوی دولت بار‌ها اعلام کرده است قیمت سوخت سهمیه‌ای تا پایان سال تغییری نخواهد کرد.

«4 لیتر بنزین بخرید، 60 لیتر هدیه بگیرید» تکذیب شد

در همین حال معاون فنی سامانه کارت هوشمند سوخت در جمع خبرنگاران با تاکید بر وجود بالای ضریب امنیت در سامانه کارت هوشمند سوخت و رد امکان رسوخ به این سامانه به لحاظ نرم‌افزاری گفت: هم‌اکنون ٢٢ میلیون کارت هوشمند سوخت فعال در کشور از طریق این سامانه هدایت و راهبری می‌شود و توانسته‌ایم از طریق این سامانه کل بنزین مصرفی کشور را توزیع کنیم.شهرام رضایی درباره خبری مبنی بر وجود خطا در سیستم هوشمند با عنوان چهار لیتر بنزین بخرید، ٦٠ لیتر هدیه بگیرید را کاملا غیرفنی و غیرکارشناسی خواند و اظهار کرد: امکان رسوخ نرم‌افزاری به سامانه کارت هوشمند سوخت نسل اول و نسل دوم وجود ندارد و انتظار می‌رود رسانه‌ها قبل از درج چنین شایعاتی با کارشناسان مربوط صحبت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها